• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 20.05.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Väikefirmadel piiratud interneti kasutus

Euroopa Liidu andmetel on Euroopas 19 mln keskmise ja väikese suurusega ettevõtet ehk SMEd (inglise keeles small and medium-size enterprises). Oma suuruse, ostujõu ja kiire kasvu potentsiaali tõttu on SME-sektoril tõelist jõudu mõjutada majanduse kasvu nii tooteid kui ka teenuseid ostes ja müües. Turu-uuringufirma IDC andmeil on SME-sektor interneti omaks võtnud palju kiiremini kui mis tahes muu tehnoloogia. Vaatamata sellele koosneb nende tänane interneti kasutamine peamiselt e-postist ja lihtsatest veebilehekülgedest. Vaid 10 protsendil Euroopa SMEdest on olemas reaalajas tellimis- ja müügisüsteemid. See näitab, et turul on piisavalt arenguruumi e-kommertslahenduste pakkumise täiendamiseks ning seeläbi teenuste nõudluse ja kasvu tekitamiseks. Kuigi see tundub vastandlik tänapäevasele tavapärasele ettekujutusele, on just selliste lahenduste kasutusele võtmine SMEde poolt üks põhilisi faktoreid, mis annab uut käivet, alandab toodete-teenuste omahinda ning parandab kliendi ja partneri rahuolu teenusega ehk kokkuvõttes kasvatab kasumit.
Internet pakub SMEdele uusi võimalusi. Samas suurendab internet ka ohtu kaotada turul positsioon, kui jääda dünaamilisemate ja kiiremini liikuvate konkurentide selja taha. Tekib suurenev lõhe interneti võimalusi kasutavate ja mittekasutavate ettevõtete vahele. Internetil baseeruvad lahendused toovad omakorda esile peamiste tehnoloogiate vajaduse ja nende keskse rolli süsteemide ülesehitamisel.
Spetsiifilised tehnoloogiad, mis täna väärivad tähelepanu ja tulevikus aitavad SME-l tagada oma äris edu, on näiteks traadita kohtvõrk (inglise keeles wireless LAN), IP-telefonisüsteemid ning intelligentsed koht- ja laivõrgu tehnoloogiad. Nagu nimigi ütleb, on WLAN tehnoloogia, mis pakub kõiki traditsioonilise kohtvõrgu tehnoloogiate (nt Ethernet) omadusi ilma traatide või kaabliteta. Tööd on võimalik teha näiteks nõupidamisel, suitsu- või kohvinurgas. WLAN annab dünaamilisuse, sest töökohtade ümberpaigutamisel või uue lisamisel või kolides uude kontorisse pole vaja muretseda kaabelduse pärast.
Arvatakse, et mobiilsed töötajad veedavad vähemalt viiendiku tööajast väljaspool peamist töökohta, kuid samas vajavad nad enamasti ühendust ettevõtte arvutivõrguga. IDC ennustab, et aastaks 2006 on Lääne-Euroopas 18 000 WLANi leviala. Selle aasta aprilli lõpu seisuga on Eesti WiFi levialade poolest viie esimese riigi seas maailmas, omades üle saja sellise punkti. Arvatavasti jääb Eesti ka edaspidi selle tehnoloogia esirinda. Miks mitte siis kasutada olemasolevaid võimalusi ja investeerida WLAN-tehnoloogiasse. See aitab kasvatada töötajate tootlikkust ja ettevõtte kasumit.
Teine tehnoloogia, millega arenevad ettevõtted peavad arvestama juba täna, on IP-telefonisüsteemid. Juba praegu kasutatavad võrgutehnoloogiad võimaldavad integreerida ühtsesse pakettvõrku andmeside, kõneside ja videosignaali. Need kolm komponenti võivad liikuda tavalises koht- ja laivõrgus. Ühendades erinevat tüüpi info liikluse samasse võrku, võib näiteks vastava operaatori teenuse olemasolu korral loobuda telefoniliinidest ja kasutada paremini ära andmeside ressurssi.
Giga Information Groupi arvamuse kohaselt ületab IP-telefonide müük aastal 2006 tavatelefonide müügi. Suurimaks IP-telefoni kliendisektoriks peetakse keskmisi ja väikesi ettevõtteid. IP-telefonisüsteemide kasutamine annab traditsiooniliste telefonisüsteemidega võrreldes eeliseid: dünaamilisus, töötajate tootlikkuse kasv, võimalus pakkuda kvaliteetsemat klienditeenindust jms. IP-telefoni võib ühest paigast teise siirdada spetsialisti abita. IP-telefonisüsteemi abil on lihtne organiseerida kõnede suunamist, korraldada konverentskõnesid, saada ülevaade kaotatud ja helistatud kõnedest ning säästa seega aega ja raha. IP-telefonisüsteeme on lihtne integreerida arvutisüsteemidega, tagades nii võimaluse tõsta oluliselt klienditeeninduse ja tootlikkuse taset. Viimase uudisena Ciscolt võib nimetada traadita IP-telefoni. See seob endas kaks innovaatilist tehnoloogiat, pakkudes täiendavat võimalust mobiilsetele inimestele.
Peale käsitletud tootevaldkodade on välja töötatud hulk just SME-sektorile mõeldud seadmeid, mida saab kasutada tagamaks kiiret, turvalist ja kindlat interneti- või kohtvõrgu ühendust. Nendes seadmetes on integreeritud uusimad tehnoloogiad ja nad pakuvad võimalusi, mis veel mõni aeg tagasi olid ainult suurte ja kallite süsteemide omadused. Oluline on teada, et nende seadmete ülespanek on tänu lisatud omadustele ja tarkvarale tehtud mugavaks ja lihtsaks. Sellega saab hakkama ka töötaja, kes ei ole võrguala asjatundja. Tehnoloogiaid ja lahendusi, mis aitavad suurendada väikese ja keskmise ettevõtte tootlikkust, tuleb vaid osata ära kasutada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele