Registreeru vaid vajadusel ? Paljud netilehed ootavad, et selle külastajad end registreeriksid. Registreerimine tähendab teatavate andmete edastamist lehekülje haldajale.
Registreerunud kasutajatel on võimalik nautida teatavaid hüvesid, mida ei pakuta juhuslikule või anonüümsele kasutajale. Selliste hüvede hulka võivad kuuluda e-kirja teel edastatavad uudiskirjad või personaliseeritud lehekülg, kus kuvatakse kasutaja valitud infot. Selliste hüvede pakkumiseks on lehe haldajal vaja identifitseerida iga kasutaja eraldi. Kindlasti ei anna see aga lehe haldajale õigust küsida, mida iganes süda soovib.
Suurem jagu veebilehti siiski liiga palju oma külastaja kohta teada ei taha. Kohustuslikud väljad piirduvad tavaliselt kasutajanime, salasõna ning funktsioneeriva e-aadressi edastamisega. Tihti on välju rohkem, kuid nende täitmine ei ole kohustuslik.
Võõrastel lehtedel hoidu registreerumisest ? enne andmete edastamist tuleb veenduda lehekülje kasulikkuses ning selle heades eesmärkides. Selleks tuleks tutvuda lehekülje privaatsuspoliitikaga (ingl k privacy policy), samuti uurida üldist infot, mida pakutakse veebilehe kaudu. Isegi pelgalt e-maili aadressi jätmine suvalisele veebilehele võib põhjustada meilikasti ummistumise paari kuu pärast.
Kuna netilehti ning -teenuseid on tohutult palju, siis tuleks end tihedamalt siduda vaid nendega, mida plaanid reaalselt kasutada. Omast kogemusest võin öelda, et ilmselt olen registreerunud väga paljude netilehekülgede kasutajaks, nende hulgas on ka väljaandeid, mida ma pole ilmselt üle aasta lugenud. On sellel mõtet?
Soovimata reklaamposti ehk spämmi saab vältida ? kuigi spämmi vastu võidelda on sisuliselt juba võimatu ning tuleb leppida, et iga päev kukub postkasti kümneid, kui mitte sadu e-kirju, siis üht-teist siiski teha saab. Kui registreerud lehe kasutajaks, veendu, et tegemist on sinu jaoks olulist infot pakkuva väljaandega. Kui jätad leheküljele oma aadressi, võid kindel olla, et sinna hakatakse mingisuguseid kirju saatma.
Ebasoovitavate kirjade hulka saab aga vähendada, kui ei jäta oma e-maili aadressi hetkeemotsioonide ajel suvalistele lehtedele.
Detailsete andmete jagamisel ole ettevaatlik ? välismaiste e-kaubanduse lehekülgede külastajad on kindlasti kokku puutunud vajadusega edastada kaupmehele oma krediitkaardi andmed.
Kogemustega kasutajad on kindlaks jäänud teatud kaubamajadele, samuti võib usaldada tuntud e-kaubamajasid. Kindlasti peaks aga palju ettevaatlikum olema tundmatute kaubamajade puhul.
Kui on kindel soov uuest poest midagi osta, siis tasuks enne küsida sõprade-tuttavate kogemust või arvamust selle konkreetse poe kohta.
Igal juhul tuleks oma andmeid levitades lähtuda konkreetsest olukorrast ning konkreetsest veebilehest. Näiteks ei ole ilmselt algaja disaineri kokkuklopsitud leheküljel vaja koguda külastajate koduseid aadresse. Kõike, mis äratab kahtlust, on kasulik endast eemal hoida.
Seadusest tulenevalt peab iga andmeid koguv ettevõte võimaldama klientidel oma andmeid muuta ning neid vajadusel ka kustutada. Eeskujulikud firmad pakuvad seda võimalust kindlasti.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.