Näiteks tuliuue Lada 110 ja Chevrolet Matizi on võimalik Eestis kätte saada alla 100 000 krooni, vaid 5000 lisakrooniga saaks kätte uue Kia Picanto. Veel mõni tuhat ja istumise alla saaks Suzuki Alto ja Fiat Panda.
Japautost saabub hinnapakkumine kahe tunniga. Suzuki Alto 1,1, mille eest tuleb tavaliselt välja käia 115 900 krooni, pakutakse praegu juubelihinnaga 105 900 krooni. Lisades sellele registreerimistasu, autoabi kolmeks aastaks ning ohutuspaketi, saaksin uue Suzuki omanikuks vaid 109 760 krooniga, säästes 10 640 krooni.
Mu katse hinda veel rohkem alla kaubelda ebaõnnestub ning juubeli tõttu juba niigi suurt soodustust tegev Japauto müügimees teatab viisakalt, et kahjuks ei ole tal võimalik autot mulle enam odavamaks teha.
Kalle Mihkels Auser Autost soovitab mul kohe hoopis pisut kallim, kuid Active'ist parem Dynamic osta. Kirja juurde on lisatud ka kõik vajalik info lisavarustusest hindadeni. Hinnaalanduse kohta kirjutab Mihkels, et võimalused on piiratud - vaid kuni paar tuhat. Konkreetse pakkumise tegemise asemel palub hoopis isiklikult kohale tulla. Kuna seda ma teha ei saa, saadab ta mulle ametliku hinnapakkumise, milles on kirjas, et saaksin põhjamattidega ja registreeritud Fiat Panda 1,1 Active'i kätte 115 000 krooniga.
Erkki Legonkov Fakto Auto Mustamäe keskusest saadab mulle kõigi kolme Panda võrdluse. Otsustan kõige odavama Panda 1,1 Active'i kasuks ning kurdan kohe ka väikest eelarvet. 20 minuti pärast saabuvas vastuses on ta juba lihtsalt Erkki ning teatab, et 115 000 krooni eest saan auto kätte registreeritult, alarmi ning porimattidega. Täpsustava kirja järel saabub formaalne hinnapakkumine - 116 900, mille sees on eelpool mainitu. Kohe on saada vaid valgeid Pandasid, teisi värve peaksin kaks kuud ootama. Üritan siiski summat väiksemaks saada, loobudes lisavarustusest. Kõigest kahe minuti pärast saabub kiri, mis kurva näokesega teatab, et liisingu puhul siiski alarmist loobuda ei saa. Vastan, et ei soovigi liisingut, ning kahekümne minuti pärast selgub, et viimase minu soovitud Active'i on konkurent ära krabanud. Selle asemel pakub ta mulle Panda Dynamicut, mille hinnad algavad 125 000st, vaid 118 000 krooniga. Jään endale kindlaks ning tahan siiski Active'i, mille hinna olen saanud koos registreerimisega 114 000 kroonile. Selle peale lubab Erkki mind kursis hoida, kuidas läheb mu nina alt ära napsatud auto liisimine - äkki ebaõnnestub ja ma saan siiski uue Panda omanikuks.
ASi Pleione müügisekretärilt Triin Kütsenilt saan kohe hinnapakkumise, aga küsitud 108 900 krooni on ikka liiga palju. Selle peale Kütsen helistab sooviga teada saada, kui palju olen nõus maksma. Samal päeval saabub uus pakkumine - 104 990 krooni, mille eest saaksin auto, CD-mängija, põhjamatid, registreerimise, signalisatsiooni ning automaatsed päevatuled. Teen ettepaneku loobuda osast varustusest. Uus hind, 99 900 krooni, sisaldab automaatseid päevatulesid ning registreerimist. Kui ma talle ei vasta, saadab Kütsen mureliku kirja, näidates, et ta ikka tahab mulle seda autot müüa.
Teistsuguse suhtumisega on Ascar Tallinn, kust saan reageeringu alles teise kirja järel. Selle saatnud Ivar Vilmer suunab mind firma kodulehele, et ise endale sobiva auto komplekteeriksin. Valin välja kõige odavama, Chevrolet Matiz S. Pakkumine saabub alles kahe päeva pärast, kuid selle aja peale on mõni osavam mulle ilmselt juba auto maha müünud.
Kui reedeks ei ole ASist Kia Auto ikka veel hinnapakkumist tulnud, saadan uue kirja. Mainin ära, et kontakteerun nendega juba teist korda, ning kinnitan oma huvi Kia omandamise vastu. Poole tunni möödudes helistab mulle Eiki-Hans Kurus ning küsib murelikult, kas ikka tean, et soovitaval Kial ei ole roolivõimu.
Paari minuti jooksul teeme selgeks soovitava hinnapiiri ning lisavarustuse, päästes nii endid kahepäevasest e-kirjade vahetamisest. Mõni tund hiljem saabub kauaoodatud hinnapakkumine - 110 000 krooni registreerimise ning metallikvärviga. Kuigi pakutu on võrdne juba baashinnaga, saadan siiski uue kirja, milles palun veel rohkem allahindlust. Kurus on aga minust kiirem ning helistab ja lubab veel 5000-6000 maha võtta.
ASist Lada Eesti kirjutab Janek mulle kaks lauset: baashinna ningtavaliselt soovitava lisavarustuse hinnaskaala. Üritan teda ergutada ning küsin rasket elu kurtes hinnaalandust. Vastu tuleb üks rida, mis teatab, et liisingusse minevat autot ei saa alla 100 000 teha. Kadunud on tere ja kontaktandmed kirja alt. Proovin veel korra ning pealkirjastan liisingust keelduva kirja sõnaga "ostusoov". Janek aga saadab mulle vastu ühe resoluutse rea - 97 000 krooni on viimane hind.
Äripäeva eesmärk oli välja selgitada, kui odavalt on võimalik Eestis soetada uus sõiduauto. Valisime välja viis madalaima baashinnaga autot, saatsime firma üldmeilile eraisiku aadressilt palve esitada hinnapakkumine ja seejärel alustasime kauplemist ning lisavarustusest loobumist, et lõplik maksumus võimalikult madalaks saada. Kõikidele esindustele sai saadetud ühesugune kiri ning muu hulgas soov auto kohe välja osta, mis on samuti tingimisel eeliseks.
Tuleb tõdeda, et autofirmade suhtumine klienti on kardinaalselt erinev, samuti jätab kohati soovida autode esitlemine koduleheküljel. Näiteks Fakto Auto Mustamäe keskuse koduleht suunab Fiati huvilised Itaalia Auto lehele, kust vaatab küll vastu Fiat Panda pilt ja kiri all, et nüüd müügil ja baashind alates 115 000 kroonist, aga täpsemat teavet lisavarustuse jms kohta ei leia. Sestap lahkub klient sealt pettunult ja leiab end Auser Auto kodulehelt, kus kogu info olemas. Loomulikult loob see eelduse osta auto just sealt, sest on kohe näha, et nemad on rohkem huvitatud Panda müügist.
Kia müüjad aga näiteks ei armasta e-postile reageerida ja alles pärast teist meeldetuletust helistab müüja tagasi. Seevastu reaktsioon oli meeldiv ja oleks tõesti see raha võtta olnud, oleks testija ilmselt juba Picanto omanik.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.