• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 19.01.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna ja Helsingi transpordi ühine kava ootab rahastamist

?Ühe piletiga Tamperest Tartusse sõitmine ei tohiks olla lihtsalt unistus, vaid olemasolevale koostööprojektidele järgnevate algatuste ja arenduste reaalne tulemus,? rääkis MTÜ Helsinki-Tallinn Euregio projektijuht Katri-Liis Lepik. Tema sõnul on praegu veel vara rääkida täpsest piletihinnast. Ta loodab, et suudetakse siiski nii palju kokku hoida, et piletihind kujuneb suhteliselt odavamaks kui praegu. Tegelikkuseks võib ühine transpordisüsteem saada aga alles 10 aasta pärast.
Hetkel on Tallinna, Helsingi, Harjumaa ja Uudenmaa (Helsingi ümbrus) transpordisüsteemide ühtlustamine väga varajases staadiumis. Käima on lükatud projekt ?Pilet ? piireületav ühistranspordivõrgustik ja piletisüsteem?, mille eesmärk on luua ühistranspordi ühtse planeerimise, korraldamise, turustamise ja kasutamise alused. Projektis osalevad regionaalarengut edendav MTÜ Helsinki-Tallinn Euregio, Harju maavalitsus, Tallinna­ transpordi- ja keskkonnaamet,­ MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskus ning Soome poolt Pääkaupunkiseudun Yh­teistyövaltuuskunta. Viimane arendab Helsingi pealinna piirkonna ühistransporti.
Projekti eelarveks on 4,42 miljonit krooni, millest 2,9 miljonit taotletakse ELi regionaalarengu fondist. Projekti rahastamisotsus tehakse 8. märtsil. 10 protsendi ulatuses loodetakse saada raha Eesti siseministeeriumilt.
?Projekti praeguses faasis on tegemist uuringutega ning konkreetsete tegevuskavade-strateegiate arendamisega, samuti on kavas välja töötada ühendatava piletisüsteemi tarkvara alused,? sõnas Katri-Liis Lepik. Projekti algatajate eesmärk on parandada ühistransporti kasutavate reisijate mugavust, samuti on seatud sihiks autotranspordi kasvu aeglustamine.
Lepik arvas, et Soome poole suurem huvi võiks olla seotud Helsinki ja Tallinna pealinnapiirkondade ühtse piletisüsteemi väljatöötamine.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele