• OMX Baltic0,26%290,9
  • OMX Riga−0,29%865,55
  • OMX Tallinn0,44%1 830,18
  • OMX Vilnius0,31%1 139,55
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,15%8 570,77
  • Nikkei 2250,04%38 813,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,58
  • OMX Baltic0,26%290,9
  • OMX Riga−0,29%865,55
  • OMX Tallinn0,44%1 830,18
  • OMX Vilnius0,31%1 139,55
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,15%8 570,77
  • Nikkei 2250,04%38 813,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,58
  • 19.01.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna ja Helsingi transpordi ühine kava ootab rahastamist

?Ühe piletiga Tamperest Tartusse sõitmine ei tohiks olla lihtsalt unistus, vaid olemasolevale koostööprojektidele järgnevate algatuste ja arenduste reaalne tulemus,? rääkis MTÜ Helsinki-Tallinn Euregio projektijuht Katri-Liis Lepik. Tema sõnul on praegu veel vara rääkida täpsest piletihinnast. Ta loodab, et suudetakse siiski nii palju kokku hoida, et piletihind kujuneb suhteliselt odavamaks kui praegu. Tegelikkuseks võib ühine transpordisüsteem saada aga alles 10 aasta pärast.
Hetkel on Tallinna, Helsingi, Harjumaa ja Uudenmaa (Helsingi ümbrus) transpordisüsteemide ühtlustamine väga varajases staadiumis. Käima on lükatud projekt ?Pilet ? piireületav ühistranspordivõrgustik ja piletisüsteem?, mille eesmärk on luua ühistranspordi ühtse planeerimise, korraldamise, turustamise ja kasutamise alused. Projektis osalevad regionaalarengut edendav MTÜ Helsinki-Tallinn Euregio, Harju maavalitsus, Tallinna­ transpordi- ja keskkonnaamet,­ MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskus ning Soome poolt Pääkaupunkiseudun Yh­teistyövaltuuskunta. Viimane arendab Helsingi pealinna piirkonna ühistransporti.
Projekti eelarveks on 4,42 miljonit krooni, millest 2,9 miljonit taotletakse ELi regionaalarengu fondist. Projekti rahastamisotsus tehakse 8. märtsil. 10 protsendi ulatuses loodetakse saada raha Eesti siseministeeriumilt.
?Projekti praeguses faasis on tegemist uuringutega ning konkreetsete tegevuskavade-strateegiate arendamisega, samuti on kavas välja töötada ühendatava piletisüsteemi tarkvara alused,? sõnas Katri-Liis Lepik. Projekti algatajate eesmärk on parandada ühistransporti kasutavate reisijate mugavust, samuti on seatud sihiks autotranspordi kasvu aeglustamine.
Lepik arvas, et Soome poole suurem huvi võiks olla seotud Helsinki ja Tallinna pealinnapiirkondade ühtse piletisüsteemi väljatöötamine.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.02.25, 16:49
Tipptegijad: bürokraatiale tuleb läheneda radikaalselt
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil “Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele