• OMX Baltic−0,33%268,99
  • OMX Riga−0,14%873,04
  • OMX Tallinn−0,57%1 716,51
  • OMX Vilnius−0,07%1 040,91
  • S&P 5000,74%6 013,54
  • DOW 301,08%44 773,06
  • Nasdaq 0,77%19 149,69
  • FTSE 1000,32%8 288,41
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,57
  • OMX Baltic−0,33%268,99
  • OMX Riga−0,14%873,04
  • OMX Tallinn−0,57%1 716,51
  • OMX Vilnius−0,07%1 040,91
  • S&P 5000,74%6 013,54
  • DOW 301,08%44 773,06
  • Nasdaq 0,77%19 149,69
  • FTSE 1000,32%8 288,41
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,57
  • 14.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lühinägelikkus tõstab äririske

Olen mitmetes firmades tähele pannud lokkavat lühi­nägelikkust, mis kajastub pideva hetkeprobleemide lahendamisena ning vähese huvina tuleviku planeerimisse.
Valdavaks näiteks on eelarve täitmine kuust kuusse, arvestamata, et oluline on aasta, viie aasta või isegi kümne aasta eesmärk. Turundus­tegevus peegeldab samuti ilmekalt lühinägelikkust. Ettevõtted, mis teevad vaid toote­reklaami ning kampaaniate käivitamine toimub operatiivselt vastavalt eel­arve alatäitmisele on selgelt lühi­nägelikud ja pikas perspektiivis kaotajad. Olen kuulnud väiteid, et mainereklaam on raha raiskamine. Sellised väited kuuluvad just lühinägelikele ettevõtjatele, kes ei suuda näha mainereklaami pikaajalist mõju.
Lühinägelikkus avaldab survet ka ettevõtte töötajatele. Organisatsiooni õhkkond on närviline, mis on põhjustatud pidevast häireseisundist operatiivtasandil. Lühinägelikes organisatsioonides ei osale personal strateegilises planeerimises ning seetõttu ei teki personalil piisavat omanditunnet ja vastutust ettevõtte tuleviku ees. Sellistes ettevõtetes ei leita aega lõõgastumiseks ja töövõitude tähistamiseks, mis muudab inimeste töö väga monotoonseks ja neid endid hoolimatuks teiste suhtes, rääkimata monoliitsest meeskonnatööst.
Lühinägelikes organisatsioonides on üldjuhul kõrge kaadri voolavuse määr, mis on peamiselt põhjustatud pingelisest õhkkonnast ja perspektiivitunde puudumisest. Juhtimisstiil on närviline ja kalk. Olukorra parandamiseks tuleb juhtkonnas tunnistada, et olukorda tuleb muuta ning seejärel kaardistada ideaalne ettevõtte tulevikunägemus.
Võimalikult kiiresti tuleb kommunikeerida muutuste soovi ettevõttesse, nimetades avameelselt peamised nõrkused, mida juhtkond koos personali abiga muuta soovib.
Sellele peaks järgnema rida pisimuutusi, mida oleks reaalselt päevapealt näha. Näiteks töötajad kurdavad suure müra pärast ühiskontoris, siis paigaldatakse heli tõkestavad vaheseinad.
Pisimuutuste taustal tehakse põhjalik ettevõtte äriline ja kultuuriline analüüs, mille tulemustele vastavalt ka järk-järgult tegutsetakse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.11.24, 15:27
Videovalve – palju enamat, kui lihtsalt „lisasilmad“ ühe ettevõtte objektil
Tänapäeval ei räägita videokaameratest enam ainult objektide turvalisuse tagamise kontekstis. Tehnoloogia kiire areng on muutnud videovalve lahendused mitmekülgseteks tööriistadeks, mis pakuvad palju enamat kui pelgalt valvet.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele