Turu-uuringute ASi sel sügisel läbi viidud uuringust selgub, et kliendiüritusi korraldab 82% Eesti ettevõtevõtetest. 78% ettevõtetest korraldab üritusi töötajatele, ettevõtte tähtpäevi tähistab 66% ettevõtetest ning 52% ettevõtetest korraldab presentatsioone ja toote esmaesitlusi.
Uuringus küsitleti 600 ettevõtet, kes tarbivad aktiivselt turundusteenuseid.
Alla poole ettevõtetest korraldab seminare ja infopäevi ning kolmandik ettevõtetest korraldab korporatiivüritusi ja sponsor- või heategevusüritusi. Kõige vähem ehk alla veerandi ettevõtetest korraldab aga massiüritusi.
Arco Vara Grupi turundusjuht Kadri Lindpere kinnitab, et enamik ettevõtte korraldatud üritustest on suunatud just klientidele ja koostööpartneritele. ?Aasta ringi korraldame nii väikseid personaalsed kliendiüritusi kui ka
suurtele rahvamassidele suunatud üritusi,? ütles Lindpere.
Iga kuu toimuvad Arco Vara kliendipäevad kõikidele potentsiaalsetele koduostjatele. Samas on Lindpere sõnul ka juhuseid, kus ühel nädalavahetusel on mitmel Arco Vara projektil korraga kliendipäevad.
Iseenesest on kliendipäev oma korralduse poolest küllaltki töömahukas. Paari nädala jooksul enne kliendipäeva tuleb teha reklaamikampaania. Kliendipäeval on aga maakler koos spetsialistide ja tutvustavate materjalidega terve päeva müüdaval objektil, võttes vastu kõik asjast huvitatud kliendid.
Lisaks objektide tutvustamisele korraldab Arco Vara klientidele ka ajaveetmise ning meelelahutusüritusi. Näiteks tehti Veskimöldre esimeste majade valmimisel uue kodu omanikele ühine perepäev, kus siis omavahel tutvuti, mõnusalt aega veedeti, suppi söödi ning puid istutati, rääkis Lindpere. Arco Vara ürituste loetellu kuuluvad ka traditsioonilised uute majade nurgakivi panek ning sarikapeod, mis pole pelgalt ehitaja ja arendaja üritus, vaid sinna on kutsutud ka ehitavate majade omanikud.
Igakuiste kliendipäevade vahel korraldab Arco Vara traditsiooniliselt igal kvartalil partneritele suunatud veidi suuremaid, kuid vastavalt vajadusele ka personaalsemaid väikseid üritusi. ?Näiteks käime partneritega curling?ut mängimas või maalimas või siis veinikoolitusel,? loetles Lindpere erinevaid meelelahutusvõimalusi.
Arco Vara lööb kaasa ka massiüritustel, toetades Arco Vara MK etappi ning Suverulli. Suurim kliendiüritus, mida Arco Vara on korraldanud, oli ettevõtte 10 aasta juubel, kuhu tuli kohale 700 inimest.
Dunkri Kaubandus on aga oma kliendipäevast teinud massiürituse ? Dunkri Veinifestivali. Esimesel aastal kutsuti festivalile 500 inimest, teisel aastal juba 600 inimest. Külalisteks on professionaalsed kaubandus- ja toitlustustöötajad üle Eesti ning ettevõtte suurimate tarnijate esindajad.
Dunkri Kaubanduse ASi turunduse projektijuht Kirsika Voksepa sõnul on festivali eelarves arvestatud kulu ühe inimese kohta ca 700 krooni. Üritusel on nii koolituslik osa, kui ka meelelahutusprogramm mängude, esinejate, ansamblite ja tantsudega. Ei puudu ka rikkalikud söögi- ja joogilauad.
Lisaks festivalile korraldab Dunkri Kaubandus aasta ringi ka väiksemad üritusi nii TOPi klientidele kui ka külla saabunud tarnijatele või veinimeistritele. ?Sellistel juhtudel korraldame presentatsioone ja õhtusööke,? lisas Voksepp.
DDB Reklaamiagentuur selliseid suuri kord aastas toimuvaid kliendiüritusi ei korralda. ?See lisab 100% makse juurde, mistõttu eelistame ärilõunaid,? ütles agentuuri juht Jana Koppel.
Samas on Koppeli sõnul ettevõte korraldanud hädavajalikke kliendiüritusi nt uude kontorisse kolimise puhul või siis juubeli tähistamiseks.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.