Tallinnas Peterburi teel majas number 44 jagavad kontorit kolm puiduäriga tegelevat ettevõtet, mille omanike ring osaliselt kattub ? OÜ Brenstol, OÜ Genetrade Eesti ja OÜ TreTimber.
Umbes aasta tagasi valminud kontori sisekujundus laseb aimata, et selle asukad on puidufirmad: nii põrandal, laes kui ka seinas kohtab puitu, rohelist ja halli värvi. Genetrade Eesti OÜ tegevjuht Meelis Nõgel räägib, et nad ei soovinud saada valmislahendust, vaid rendiruume tühja karbina, mida algusest lõpuni ise sisustada.
?Rohelistes toonides ja naturaalse puiduga kombineeritud töökeskkond tundus ühelt poolt hubane ja teisalt firma suunitlust silmas pidades loogiline,? räägib sisekujundaja Jan Skolimowski arhitektuuribüroost Siim & Kreis. ?Avar, valgusküllane, looduslähedane nagu kevadine mets,? iseloomustab Skolimowski enda loodud kontorikujundust.
Uksest sisse astudes hakkavad ennekõike silma suur roheliselt helendav sekretärilaud, roheliste puumotiividega klaasist vaheseinad ning põneva lahendusega puidust lagi.
?Kõik märkavad esimesena puitlaes kumavaid mumme. Või mis iganes nad on. Ma pole siiani nendele mummudele õiget nimegi leidnud... aga nad mõjuvad vahvalt küll,? räägib Skolimowski. ?Ja suured rohelised puumotiivid annavad sellele büroole värskuse ja omapära.?
Nõgel ütleb, et nad soovisid oma uude büroosse palju valgust ja õhku, eriti kuna Eestis on suur osa aastast pimedavõitu ja stressi tekitav.
Seepärast kavandatigi kontorit liigendama läbipaistvad vaheseinad, mis lasevad valguse sisse maja mõlemast küljest. Päris ilma seinteta ei saanud, sest osa 19 töötajast ei tahtnud täiesti avatud ruumis töötada. Meelis Nõgel usub, et kuna tööl veedetakse kõige rohkem aega, peaks kontor olema koht, kus on hea olla. ?Kui inimene tuleb mõnuga tööle, on ka tulemused head. Ja ? ainult palgaga ei hoia häid inimesi enda juures.?
Nõgel on rahul, et nende büroos ei ole koormavaid detaile. ?Üldine atmosfäär peab hea olema. Tihti vaimustutakse detailidest, kuhjatakse need kokku ja atmosfääri lõpuks polegi.? Mõnusa keskkonna loomiseks plaaniti kulutada miljon krooni, kulus aga kaks. ?Me ei hakanud pidurdama ega kompromisse tegema,? selgitab Nõgel, kes usub, et ka ärisuhete kujundamisel tuleb hea atmosfääriga kontor kasuks. Seda silmas pidades on puidufirmadel plaanis kontori pinda laiendada, sisustades uued sõbralikus, natuke ehk pubilikus stiilis nõupidamisruumid. ?Kui klientidel on meie juures hea, siis ma arvan, et nad teevad meiega ka äri,? usub Meelis Nõgel.
Kuna hoone, milles Brenstol, Genetrade ja TreTimber asuvad, projekteeriti firmas Siim & Kreis, tundus Genetrade Eesti tegevjuhile Meelis Nõgelile igati sobilik tellida ka sisekujundus samast firmast.
Sisearhitekti Jan Skolimowskiga sujus koostöö väga hästi. Kõik tähtsamad küsimused arutati omavahel läbi, ent viimane sõna jäi kõiges Skolimowskile. ?Andsin talle täiesti vabad käed ja püüdsin vältida sekkumist,? lausub Nõgel, kelle meelest on hea, kui üks inimene vastutab.
?See on siiani kõige parem koostöö üldse. Suurepärased inimesed! Nemad ei teadnud minust midagi ja mina nendest. Aga usaldus minu töö suhtes tundus neil tekkivat kohe alguses,? räägib Jan Skolimowski. ?Kordagi ei seganud nad vahele ega üritanud tööd ümber teha. Selliselt on hea tööd teha ja nii tekivad mõnusad ruumid.?
Meelis Nõgeli sõnul on küsimus selles, kas kulutada sisekujunduse peale või mitte. Otsest tulu see ju ei too. ?Aga kui näiteks reklaami- või advokaadibüroode puhul on väline külg hästi tähtis, siis meil on kontor kujundatud pigem enda jaoks,? sõnab Nõgel. Paljud töötajad ei lõpeta oma tööpäeva selles kontoris kell viis ning sellepärast ongi tehtud kõik selleks, et inimestel oleks töö juures hea olla.
Sisekujundusprojekt valmis eelmise aasta märtsis, sisse kolisid kolm firmat augustis. Tellitud asjade hilinemine kipub ehitust ikka plaanitust pikemaks venitama.
Seotud lood
Täna Äripäeva raadio eetrisse jõudnud saade "Ettevõtte edulugu" räägib termopuidu töötlejast Thermory, mille omanik Jüri Mõis väidab, et mujal on lihtsam äri ajada kui Eestis.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.