Suuremate ajalehtede reklaamikäive kasvas eelmisel aastal 13% võrra, suurim kasvaja oli Eesti Päevaleht ja turuliider Postimees.
Meediaanalüütik Toomas Leito andmetel korjasid viis suuremat lehte eelmisel aastal reklaami kokku ligi 300 mln krooni eest. Reklaamikäive suurenes enim Eesti Päevalehel, kes kasvatas reklaamikäivet ligi 16% võrra ning oli käibe suuruselt neljas ajaleht.
Turuliider oli eelmisel aastal 76,9 mln krooniga Postimees (kasv ligi 15%), järgnesid Äripäev 65,2 mln krooniga (kasv 13%), Eesti Ekspress 62,8 mln krooniga (kasv ligi 9%), Eesti Päevaleht 50 mln krooniga ja SL Õhtuleht 43,7 mln krooniga (kasv 15%). Seega ainsana tegi keskmisest väiksemat kasvu Eesti Ekspress.
Leito sõnul oli eelmisel aastal lehtede reklaamituru vedajateks kinnisvarafirmad, personaliotsing, jaekaubandus, autofirmad, mobiilside operaatorid ja pangandus. Samas tellisid oodatust tagasihoidlikumalt reklaami meelelahutusfirmad ning ka reisifirmade reklaamimahud ei kasvanud.
Selleks aastaks prognoosib Leito ajalehtede reklaamiturule 6-8%st kasvu. Selle peamiseks eelduseks on majanduse arengu kõrge tempo säilimine.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”