Eesti konjunktuuriinstituudi värske uuringu kohaselt vedasid turistid Eestist eelmisel aastal välja enam kui 900 mln krooni eest alkoholi.
Konjunktuuriinstituudi vanemteadur Liina Ernitsa sõnul vedasid turistid Eestist eelmisel aastal välja 3,1 miljonit liitrit viina ja 25,7 miljonit liitrit õlut, sisuliselt jäi kohvrites ja kottides Eestist väljaviidava alkoholi kogus samaks, mis 2004. aastal. Kogu Eesti alkoholimüügi käibest moodustab turistide poolt ostetu viiendiku.
Siiski on aastaga muutunud napsi ostvate turistide maitse. Vähem osteti eelmisel aastal Eestist ühe turisti kohta kaasa viina (2 liitrit), rohkem konjakit (1,5 liitrit) ja likööri (1,7 liitrit). Õlut vedas iga turist Eestist minema 22 liitrit ja siidrit 23,9 liitrit, veini võeti Eestist ühes 2,5 liitrit. Eelistatuimad viinamargid olid Viru Valge, Saaremaa ja Koskenkorva, likööridest on müügihitid turistide jaoks Eesti marjaliköörid, Vana Tallinn ja Soomes toodetud Minttu liköör.
Marje Josingu, konjuktuuriinstituudi direktori sõnul võis turistide maitse-eelistuste muutumise tingida asjaolu, et nad juba 2004. aastal olid endale palju viina varunud, samuti alandas Soome viinal aktsiisi ning hinnavahe turisti jaoks vähenes.
2004. aastal tarbisid kõik Eesti elanikud imikust kuni raugani keskmiselt 11,3 liitrit absoluutalkoholi. Eestimaalaste alkoholitarbimise vähenemisest ei saa Josingu sõnul rääkida, vaid pigem on see veelgi kasvanud. 'Halb on see, et kasvab noorte alkoholism ning müüdavad joogid tehakse üha kangemad,' rääkis Josing. 'Näiteks šokolaadiõlu, mis peaks idee järgi olema naistele mõeldud, kui alkoholiprotsent selles on ikka väga suur.'
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.