"See põhjus on vähem oluliste hulgas," kommenteeris ASi Baltika juht Meelis Milder nimevahetuse seost kohtuasjaga. "Läti on ainult üks väike osa turust, oleksime suutnud midagi välja mõelda."
Pigem tahetakse Milderi sõnul uue nimega näidata, et poe kontseptsioon on muutmas - Mosaici kauplused kasvavad pinnalt ja juurde plaanitakse võtta täiendavaid tooteid. "Näiteks lasteriided on üks teema, millega me töötame," sõnas Milder.
Brändi tootevalik peaks laienema lähema kahe aasta jooksul. "Kas kõigepealt tulevad juurde lasteriided või jalavarjud, seda veel ei tea," lausus Milder. "Päris kaubamajaks me areneda ei plaani, kuid tahame märki suuremaks teha."
Kaubamärgi muutmine ja uue kontseptsiooni tutvustamine läheb Baltikale maksma 4,5 mln krooni. Lisaks avab Baltika tänavu esimese poolaasta jooksul kaks Mosaici poodi - ühe Ukrainas ja teise Lätis -, kuhu investeeritakse 3 mln krooni. Kuidas muutus ettevõtte käivet mõjutab, lubas ASi Baltika juht Meelis Milder rääkida nädala pärast, kui Baltika avalikustab oma mullused majandustulemused.
ASi Sangar juht Gunnar Kraft usub, et Baltika samm brändi nime muuta oli kindlasti läbi mõeldud, arvestades turge, mis jäävad Eestist väljapoole. "Sissetöötatud kaubamärgil on raudselt oma väärtus," sõnas Kraft. "Ju nad on arvestanud kogu pilti, sest Eesti turg on neile juba väike."
CHR/Evermeni kaubamärgil on praegu 60 000 lojaalset klienti, kellele mõeldes algab järgmisel nädalal üleminekuperiood, et siduda Mosaic CHR/Evermeniga ja mitte tekitada klientides segadust. Toodetel on uus nimi alates 2006. aasta sügis-talvisest hooajast.
Baltika endine äripartner Lätis Nikolajs Boicovs registreeris 1998. aastal oma nimele Evermeni kaubamärgi, mida Baltika kasutas juba varem Eestis. Baltika registreeris Evermeni kaubamärgi Lätis 2003. aastal. Möödunud aasta lõpus andis Läti ülemkohus vaidluses õiguse Boicovsile ning Baltika ei kavatse otsust edasi kaevata.
Umbes poolteist aastat tagasi tegi vaikselt kaubamärgimuutuse läbi AS Klementi, kelle poed ning tooted kannavad täna PTA nime.
"Ega meil polnud väga suurt raharessurssi reklaamindusse ja kisasse investeerida," põhjendas ASi Klementi juht Toomas Leis. Klementi investeeris sisuliselt ainult uutesse logodesse, sest kaubamärk oli neil juba olemas. "Väiksem ettevõte, madalam profiil," lausus Leis.
Klementi nimemuutus algas 2004. aasta sügisel, kui osa rõivaid oli poes müügil PTA, osa Klementi sildiga. 2005. aasta kevadest müüakse Klementi kauplustes ainult PTA tooteid. Kui Baltika investeerib uue märgi juurutamisesse 4,5 mln krooni, siis Klementi ajas läbi vaid paarisaja tuhandega.
Leis peab Baltika hiilivat üleminekut uuele märgile mõistlikuks põhimõtteks, kuna CHR/Evermen on hea kaubamärk. "Kui kokkupandavad kaubamärgid oleksid mingi probleemiga, oleks mõistlikum teha järsk üleminek," sõnas Leis.
Kas Klementi kaubamärk oli vilets, et tuli järsku ümber vahetada? "Kas hea või mitte, aga selgelt Klementi nimi assotsieerus pikema nõukogude taustaga ajalooga," vastas Leis, lisades, et Klementi oli tegelikult tuntud kui hea kvaliteediga kostüümi- ja mantlitootja. "Hindasime, et mõistlikum on teha korraga, kuigi tegelikult oli ühe hooaja kaup poes segamini."
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”