Riigikogu fraktsioonid on ühel meelel, et BRSilt tuleb osalus Eesti Raudtees õiglase hinna eest tagasi osta, aga leiavad, et ostjaks peab olema riik.
Koalitsiooni ja opositsiooni vaated Eesti Raudtee osaluse tagasiostus ühtivad pea sõna-sõnalt. Peaministri väljaöeldu, et tagasiost peab toimuma õiglastel alustel ja õiglase hinnaga, on levinud Toompeal kulutulena.
Reformierakonna fraktsiooni esinaine Maret Maripuu kordas peaministri sõnu, et kuigi fraktsioonis ei ole BRSi ostu arutatud, ei ole riigi huvi kindlasti igal juhul ja iga hinna eest osta. „Riigi jaoks on oluline raudtee toimimine, mitte selle omanik. Raudteega seonduvas esindab riigi huve majandusministeerium,” lisas Maripuu.
Rahvaliitu fraktsiooni esimees Jaanus Männik arvas ostja kohta: „Tundub siiski, et eelistatult võiks olla ostjaks riik.'
Opositsioonidelegaadi, sotsiaaldemokraadi Eiki Nestori sõnul on tagasiost mõistlik, kuid seejuures tuleks arvestada, et riik ei peaks transiidiäri maksumaksja arvel toetama. „Kui üldse ostame, siis riik ja mitte Tallinna Sadam. Kui transiidiäri hakkaks raudteel opereerima, ei jääks Eesti Raudteest midagi alles,” lisas Nestor.
Res Publica fraktsiooni esimehe Marko Pomerantsi arvates oli Eesti Raudtee erastamine viga, mille eest vastutavad seda läbi viinud erakonnad.
Keskfraktsioonist kommentaari BRSilt osaluse ostule saada ei õnnestunud. Isamaaliidu juhtfiguur Mart Laar kõrval kommentaaris esindab isiklikku, mitte erakonna seisukohta.
Esmaspäevasel kabinetiistungil toetas valitsus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi seisukohti ASi Eesti Raudtee enamusaktsiate taasriigistamise suhtes.
Autor: Gert D. Hankewitz
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.