Sadamast lähtuvate transpordikoridoride väljaehitamise raames kavandab Tallinn Euroopa Liidu toel tunnelite ja viaduktiga ristmiku rajamist.
Kavandamisel on ühe tunneliga ristmiku, ühe tunneli ja viaduktiga ristmiku ning ühe kahekilomeetrise, pooleldi maa-aluse tunneli rajamine, kirjutab Eesti Päevaleht.
Transpordikoridorid lähtuvad Vanasadamast ning nende ülesandeks on juhtida raskeveokid põhimaanteedele ilma kesklinna läbimata. Koridoride projekti koostab konsortsium üle maailma tuntud Prantsuse konsultatsioonifirma BCEOM juhtimisel, kellega teevad koostööd Eesti firmad AS ETP Grupp ning Hendrikson Ko.
Idasuunalisel lõigul moodustavad koridori Põhjaväil, mitmetasandiliseks muutuv Russalka ristmik, Narva maantee, Rahu tee, tulevane Väo mitmetasandiline liiklussõlm ja Peterburi maantee.
ETP Grupi teedeinseneri Ülo Amori sõnul on vajadus uue ristmiku järele Russalka monumendi juures igal aastal teravamaks muutunud.
“Viimsist läbi Pirita kulgev transiidiliiklus on iga aastaga elavnenud, põhjuseks kinnisvaraarendus Tallinna piiril. Igaüks võib seda hommikusel tipptunnil kogeda,” märkis Amor. Uus Russalka ristmik saab hargneva tunneli, lisaks tänavaga ühel tasapinnal olevad fooriga ristmikud.
Suurim kavandatud ehitis on Haabersti ristmik ehk Paldiski maantee-Ehitajate tee-Rannamõisa tee liiklussõlm. Maapinna tasandile jääva ringliikluse ületab Paldiski maantee suunal 2+2 sõidurajaga sild. Ehitajate ja Rannamõisa tee otseühenduseks on projekteeritud liiklusringi alt kulgev 90meetrine tunnel.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.