Kui 1995. aastal eelistas kodumaist toidukaupa 73 protsenti Eesti tarbijatest, siis 2000. aastal oli see protsent tõusnud 85 protsendini, teatas Äripäev viis aastat tagasi.
Eesti Konjunktuuriinstituudi uuring näitas, et kodumaise kauba eelistamist mõjutab vanus. Kui kuni 29aastaste hulgas eelistas Eesti tooteid 79 protsenti, siis 50-64aastaste hulgas 89 protsenti tarbijatest. Kodumaise toidukauba eelistajate hulk on viimase viie aastaga kasvanud just noorimas rühmas 21 protsendipunkti võrra. Enim välismaistele konkurentidele survet avaldavateks Eesti toidukaupadeks on viimasel viiel aastal olnud kodumaine jäätis ja jogurt.
Hetkeseis: Eesti toidu positsioonid on halvenenud. 2005. aasta veebruaris-märtsis konjunktuuriinstituudi poolt läbi viidud sama uuring näitas, et kodumaist toodangut eelistab 77 protsenti tarbijatest. Viimase aastaga on näitaja langenud 10 protsenti. Suurenenud on ka tarbijate osa, kes ei pea toidukauba päritolumaad oluliseks.
Autor: ÄP
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.