• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 15.03.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Napilt tuli võitjaks Peugeot

Autosid hinnati regulaarse hoolduse ja kuluvate varuosade hindade, tüüpvigade, kütusekulu, turvalisuse ja kindlustushindade järgi. Uurimus andis pildi sellest, milliste autode ülalpidamise hinnad on Eestis parimad.
Uuringu eesmärgiks polnud kahtlemata teada saada, milline uuritavatest on parim auto, vaid millist autot on odav pidada ja seda arvestades Eesti hindasid.
Uuringusse võtsime autod, millel tehase garantii lõppenud, kuid mis pole vanemad kui viis aastat. Seda seepärast, et auto oleks veel liisitav. Teine tingimus oli, et auto peab olema neljaukseline. Hinnaklassiks valisime mõistliku
150 000-200 000 krooni. Alguses oli plaanis 100 000kroonine hinnavahe, kuid mudelite, aastaarvude ja varustustasemete erinevused olid sel juhul juba väga suured.
Uuringu tulemus on kahtlemata enam kui üllatav. Nimelt ütlesid mitmed Eesti esinduste töötajad sellest uurimusest kuuldes, et on ju selge, mis margid selle võidavad - sakslased. Kõik kukkus aga välja totaalselt vastupidi, sest esimeseks tuli Prantsuse mark Peugeot ja tihedalt kannul kaks Jaapani marki Toyota ja Nissan. Võtmesõnaks oli selles uurimuses asjade hind, mitte see, kui mugav on mingi auto või kui kiireid ringiaegu ta mingil rajal sõita suudab. Sakslastele sai hävitavaks kindlustuse hind, kuid ka hooldus ja varuosad polnud kõige odavamad.
Kindlasti pole see uurimus lõplik tõde. Ehk on olemas autosid, mis lagunevad rohkem või millel vead üldse puuduvad, kuid see uurimus peaks olema tõele lähim variant, mis Eestis hetkel on. Üldise pildi erinevatest hindadest erinevate kasutatud autode kohta annavad aga koostatud tabelid küll ja aitavad ehk kedagi ka autoostuotsuse tegemisel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele