Täpsustuseks niipalju, et katsel osalenud veoki pikkuseks ei olnud mitte 25,25 meetrit, vaid 24 meetrit.
Politsei hinnangul kaldus veok pööretel vastassuunavööndisse. Kogu katse võeti videolinti, mida hetkel ka analüüsitakse.
Selleks, et pikad autorongid võiksid Venemaa piiripunktide kaudu Eestisse sõita ja vastupidi, on vaja Venemaaga vastavat kokkulepet, selleks on küll taotlus tehtud, kuid nendepoolne huvi kooskõlastuseks on leige.
Samas pole ka vallad, kust pikad autorongid läbi sõidavad, nõus ilma tee ringiehituseta 25meetriste veokite liiklemisega. Liiklusohutuse seisukohast pole see hea.
Kui lubataksegi pikad autorongid kindlatele suundadele, siis veokeid on ju vaja kusagil tankida, seega nende liiklemise järelevalve oleks problemaatiline.
Mis aga puudutab näiteks Narva silda, siis nii rasked veokid ei tohi seda üldsegi ületada, sest sild ei kannataks seda välja. Silla renoveerimiseks pole raha ette nähtud ka 2006.- 2013. aasta transpordi arengukavas. Kiireid lahendusi pikkade autorongide osas kindlasti ei tule. Kuid kalevi alla me teemat kindlasti ei pane.
Autor: Ain Tatter
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.