TNS Emori poolt läbi viidud Eesti ettevõtete maineuuringu esiviisik on viimastel aastatel püsinud stabiilsena.
Eelkõige magusatootjana tuttav Kalev ja Eesti kõige kasumlikum ettevõte Hansapank on sel aastal uuritud 50 ettevõtte seas maineliidrid. Nende toodete ja teenustega on seotud enamik Eesti elanikkonnast.
Kalevile antud hinnangud on eelmise aasta uuringutulemustega võrreldes mõnevõrra langenud. Sellele vaatamata püsib Kalev endiselt liidripositsioonil. Hansapank hoiab stabiilselt enda käes järjekorras teist võtmepositsiooni.
Kalevile ning Hansapangale järgnevad õlleturu liider Saku Õlletehas ja pangandussektori teine tugev esindaja SEB Eesti Ühispank, mida tajutakse eelmise aastaga võrreldes oluliselt tugevamana.
Uuringus osalenud ettevõtteid tegevusvaldkonniti analüüsides võib eelmise aastaga võrreldes täheldada maine paranemist pangandussektoris. Langustrendi näitab aga meie suuremate toiduainetööstusettevõtete maine.
Kui pöörata pilk 2005. aasta meediareklaamiturule ja siin kulutatud rahahulkadele, siis on pilt üsna selge - toiduainetööstus ei hakka muu infotulva taustal enam nii hästi silma kui varasemalt.
Kogu reklaamituru käive kasvas möödunud aastal 15%, ulatudes 2005. aastal 1,145 miljardi kroonini. Kui toiduainete kategoorias kasvasid reklaamimahud 2004. aastaga võrreldes umbes 19%, siis pangandus-, finants- ja kinnisvarasfääris oli kasv üle kolme korra suurem ehk 57%.
Maine aitab tarbijat igapäevaste valikute tegemisel, lihtsustades oluliselt otsustust, millise ettevõtte tooteid ning teenuseid kasutada ja eelistada või kelle kliendiks hakata.
Positiivne kuvand muutub aja jooksul ettevõtte immateriaalseks varaks, mõjutades otseselt ka ettevõtte tulu. Seega on heal mainel ettevõttele otsene majanduslik väärtus.
Võib öelda, et lisaks tarbijate kokkupuutele ettevõtetega ja tuttavate käest kuuldule mõjutab ettevõtte kuvandit tarbija peas märkimisväärselt meedia. Heade tulemuste taga on üha suuremad panused toodete/teenuste kvaliteedi parendamisse, kuid ka suhetesse tarbijate ning avalikkusega.
TNS Emor on Eesti ettevõtete mainekust mõõtnud juba seitsmel aastal järjest. Uuringutulemuste põhjal on koostatud Eesti ettevõtete maine esikümne edetabelit.
Edetabeli koostamise aluseks on kaks näitajat:
1) Eesti elanike üldine suhtumine ettevõttesse (mõõdetuna 10pallilisel skaalal, kus 1 on "väga negatiivne" ja 10 "väga positiivne"), ning
2) Eesti elanike hinnang ettevõtte tugevusele (mõõdetuna 10pallilisel skaalal, kus 1 tähendab tugevuse hindamisel "väga nõrk" ja 10 "väga tugev").
Kalevile on edu toonud see, et ettevõtet ja kaubamärki teavad praktiliselt kõik Eestimaa inimesed. Ettevõte on pika ajalooga ning maiustused saadavad meid varasest lapsepõlvest kõrge vanuseni.
Teisalt on Kalev ühiskondlikult aktiivne ettevõte, mis toetab paljusid valdkondi, alates spordist ja lõpetades tervishoiuga.
Oma osa on ka hästi läbi mõeldud turundustegevusel ning sellel, et Kalev on börsil noteeritud ettevõte. Selle staatusega käib alati kaasas avalikkuse keskmisest suurem huvi.
Kalev kulutas 2003./2004. majandusaastal reklaamile 16,1 miljoni krooni suuruse summa. 2004./2005. majandusaastal oli reklaamikulutusi 15,8 miljonit krooni eest.
Tegemist on konsolideeritud näitajatega ehk siis Kalevi grupi (emaettevõte AS Kalev + tütarettevõtted) näitajatega.
Ettevõtte majandusaasta algab 1. juulil ja kestab järgmise aasta 30. juunini.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.