Viie aastaga on potentsiravimite tarbimise
suurenenud Eestis kolm korda, esimesena turule sisenenud potentsitõstjate
lipulaev Viagra on turuosa aga kaotamas, kirjutab Äripäev.
"Inimeste ostujõud on kasvanud. Kas te kujutaksite ette viis aastat tagasi pensionäri ostmas 250kroonist tabletti," kommenteeris meestearst Olev Poolamets.
"Tüüpiline tarvitaja on mees vanuses 45-70 eluaastat, kelle seksuaalvõimekus on viimase aasta jooksul järk-järgult halvenenud. Suhteliselt palju on ka nooremaid ületöötanud mehi, kes vajavad ravimi abi ajutiselt," kommenteeris teine meestearst Margus Punab.
Viagra konkurendid Cialis ja Levitra sisenesid Eesti turule 2003. aastal. Kui alates 2000. aastast on Viagra läbimüük üksnes kasvanud, siis 2005. aasta lõpus on näha kerget langust, selgub ravimiameti andmetest. Konkurentsi iseloomustab ka Viagra hulgimüügi käive, mis on pidevalt laveerinud 9 ja 10 miljoni vahel, ehkki tarbimine on viie aastaga kasvanud 60 protsenti. Tagatipuks langes 2005. aastal Viagra hulgimüügi käive esimest kord alla 9 miljoni krooni, olles väiksem kui turule sisenedes.
Cialis on ainus kliiniliselt testitud potentsiravim, mis mõjub kuni 36 tundi. Viagra ja Levitra toime ulatub ravimite kodulehekülgede järgi kuni nelja tunnini.
Ravimiameti 2005. aastaandmeid üldistades tarvitab iga päev potentsiravimit 566 inimest. Kuus aastat tagasi oli igapäevaseid ravimitarbijaid 193 ehk ligi kolm korda vähem. Tarbijate arv on suuresti üldistatud, sest tegelikkuses ei võta ravimit kindlasti kõik iga päev ja võrdsetes doosides.
Potentsiravimi kasutamisel on Punabi sõnul ka mõned riskid, näiteks sobimatud kombinatsioonid teiste ravimitega või kõrvalnähud. Seetõttu saab ravimit vaid retsepti alusel. Üldiselt on uuringud siiski näidanud, et ravimi positiivne mõju üldtervisele ületab oluliselt selle negatiivset mõju, kommenteeris Punab.
Seotud lood
Ravimifirma Pfizer Eesti ja Läti filiaalide
liitmisega sai firma uueks tegevjuhiks 1998. aastast Pfizer Läti filiaali
juhatanud Laima Rutka.
Meeste potentsiravim Viagara pole
alates toote poelettidele tulemisest täitnud tootjate müügilootusi.
Pfizer kaotas Pekingi kohtus lahingu oma
ravimi Viagra populaarse hiinakeelse tõlke õiguste üle.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.