• OMX Baltic0,26%290,9
  • OMX Riga−0,29%865,55
  • OMX Tallinn0,44%1 830,18
  • OMX Vilnius0,31%1 139,55
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,15%8 570,77
  • Nikkei 2250,22%38 883,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,49
  • OMX Baltic0,26%290,9
  • OMX Riga−0,29%865,55
  • OMX Tallinn0,44%1 830,18
  • OMX Vilnius0,31%1 139,55
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,15%8 570,77
  • Nikkei 2250,22%38 883,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,49
  • 04.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transpordi hind Venemaale langeb aasta alguses

Märkimisväärselt suurt hinnatõusu selgitab fakt, et sügisel nappis Venemaa veolubasid. Ekspedeerimisfirmal Nelgeron Logistics OÜ puudusid vajalikud veoload juba novembris.
Ka transpordiettevõte Allando Trailways jäi lubade nappuse tõttu hätta.
"Lubade hankimiseks kulus poolteist kuud," ütleb Allando Trailways ASi Venemaa suuna müügijuht Jelena Kazina. Kuid litsentside nappus polnud hinnatõusu ainus mõjutaja.
Ekspedeerimisega tegeleva ASi DSV Transport tegevjuht Jaan Lepp tõdeb, et hinnad alustasid tõusu aasta keskel, kui Eesti-Venemaa piiril tekkisid suured järjekorrad.
Kazina sõnul hakkasid Vene vedajad kallimat teenust pakkuma ning eestlased läksid kiiresti tõusuga kaasa. "Kui auto seisab kolm päeva kinni, on tulusam kallimat hinda küsida," selgitab Kazina ning lisab, et kliendid on nõustunud maksma rohkem, sest kaup tuleb igal juhul kuidagi piiri taha saada. "Enamasti on kõrgema hinna maksjad suured tootmisfirmad, keda ähvardavad hilinenud tarnete korral suured trahvid," pajatab Kazina. Samuti toodi Euroopast sisse palju kaupa, mida ei jõutud Eestist tavapärase koormusega välja viia. Allando Trailwaysi ja ASi DSV Transport andmetel on kõige suurem seni makstud summa 50 000 krooni.
"Praegu on vedajate hinnad tasemel 36 000-37 000 krooni täiskoormast Moskvasse," kommenteerib Lepp. Aasta alguses tuli sama transpordi eest tasuda vaid 19 000-20 000 krooni.
Tegelikult pole aga teenuste hinnatõus sel aastaajal harukordne. Veolubade lõppemine on igasügisene probleem. "Eks iga aasta lõpus on olnud hinnatõus ja aasta alguses on olukord stabiliseerunud," ütleb Lepp.
Nelgeron Logistics OÜ juhatuse liige Sergei Ivanov kinnitab, et senisest odavamat kaubavedu saab lubada hiljemalt veebruaris.
Siiski ei osata veel kindlalt öelda, kui palju tuleb Venemaa-transpordi eest raha välja käia.
Kazina prognooside kohaselt jäävad hinnad 25 000-40 000 piiridesse. "Alla 25 000 ei vii enam keegi kaupa üle piiri," nendib ta.
Sirje Aal, Henkel Makroflex ASi tegevjuht
Transpordi kallinemine aasta teises pooles mõjus väga negatiivselt. Järsult kasvanud teenusehind vähendas aasta lõpul meie ekspordimahtusid. Kallimale veohinnale vaatamata ei saa me aga ka ehitusmaterjali hinda tõsta, sest siis ostetaks seda veelgi vähem.
Konkreetseid alternatiivseid transpordimeetodeid me kaalunud ei ole. Kindlasti ei saaks me lennukiga saata Venemaale nii suurtes kogustes kaupa kui tellitakse, see läheks kokkuvõttes mitu korda kulukamaks. Ka raudteele vaguneid saada oleks ilmselt keeruline ning materjaliostjatele tähendaks see jällegi täiendavat transporti, et kaupa raudteelt kätte saada.
Eks me kaalume kõiki võimalusi, mida pakutakse.
Kristi Jürna, AS Wienerberger, logistik
Transpordihindade tõus valmistab ebameeldivusi.
Siiani oleme hakkama saanud. Meil on Narvas logistikafirma, kes tegeleb meie vedude planeerimisega. Pean nõustuma, et aasta lõpus oli teenuse kallinemine millegipärast väga järsk.
Hetkel katsume probleemi rahulikult suhtuda, kuid võib juhtuda, et hakkame maanteetranspordi kõrvale alternatiivseid veomeetodeid otsima. Praegu transporditakse ehitusmaterjale Venemaale ikka maanteel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.02.25, 16:49
Tipptegijad: bürokraatiale tuleb läheneda radikaalselt
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil “Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele