Wesersterni kapten on Rootsist tellinud
tankeri Nimbus, mis pumpab osa kütust Wesersternilt ümber.
Nimbus peaks sündmuskohale saabuma täna pärastlõunal 3-4 paiku, vahendas piirivalve operatiivinfo- ja mereseirekeskuse ülem Aleksandr Mamajev. Helsingist tellitud puksiir Protector jõudis kohale eile õhtul.
Tankeri vasakus küljes on tuvastatud kaks auku diameetriga ~40cm. Augud võisid tekkida merepõhjas kivi pihta sõitmisel. Reostusohtu siiski jätkuvalt ei ole. Sündmuskohal on pidevalt absorbentpoomiga varustatud piirivalvelaev PVL-107, pärastlõunal jätkab samas ülesandes PVL-109. Piirivalve helikopter on hetkel sündmuskohal samuti olukorda kontrollimas.
Veeteede ameti laevaõnnetuste juurdluse ja arenduse osakond on algatanud toimunu põhjuste uurimiseks juurdluse, praegu toimub esialgsete andmete – seletuste, radaripiltide jms- kogumine. Kaptenilt veel seletusi saadud ei ole, on olemas lootsi seletused. Veeteede ameti avalike suhete vanemspetsialisti Malle Lõhmuse sõnul on laevaõnnetuse uurimine pikaajaline protsess ning juurdluse andmeid praeguses faasis avaldada ei saa.
Piirivalveamet informeerib edaspidi operatiivsetest sündmustest seoses Wesersterniga.
Seotud lood
Viimase ööpäeva jooksul langenud meretase
ei lase madalikule jäänud tankerit lasti vähendamata vabastada, mistõttu hakkas
kindlustusselts otsima kütuselasti ümberpumpamiseks sobilikku laeva.
Eile õhtul sõitis Kopli poolsaare tipus
madalikule tanker Weserstern, pardal ligi 10 000 tonni diisliõli, laeva kapten
palus piirivalvel laeva vabastamiseks kavandatud päästeoperatsiooniga tänaseni
oodata.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.