Eesti veondusettevõtete teenuseid kasutas
2006. aastal 214,2 miljonit sõitjat, varasema aastaga võrreldes suurenes
sõitjate arv 2%, teatas Statistikaamet.
Viimastel aastatel langustrendis olnud sõitjate arv suurenes mullu. Endiselt oli populaarseim maantee- ehk bussitransport, mida kasutas 66% sõitjatest. Järgnesid trammi- ja trollitransport (28% sõitjatest), mere-, raudtee- ja õhutransport (vastavalt 3%, 2% ja 1% sõitjatest). Linnatransport (bussi-, trammi- ja trollitransport) hõlmas kogu sõitjateveost 78% ning mõjutas oluliselt sõitjate koguarvu suurenemist.
97% sõitjatest veeti riigisisestel ja 3% rahvusvahelistel vedudel. Aastaga suurenes sõitjate arv riigisisestel vedudel 2% ja rahvusvahelistel 12%. Rahvusvaheliste vedude sõitjate arvu kasvu mõjutas enim maantee- ja meretransport, kus sõitjate arv suurenes aastaga vastavalt 30% ja 15%.
Eesti veondusettevõtted vedasid 2006. aastal 92,6 miljonit tonni kaupa ehk 4% vähem kui aasta varem. Langus oli tingitud raudteevedude vähenemisest. Samas raudteetranspordil oli kaubaveos endiselt suurim osatähtsus ning mullu veeti kaks kolmandikku kaubast raudteel. Olulise osa raudteeveost hõlmas endiselt naftatoodete transiit ja põlevkivi vedu. Kolmandiku kaubast vedasid maanteetranspordiettevõtted.
Rahvusvahelistel vedudel veeti mullu pool kaubaveostest. Erinevalt veomahtude langusest riigisisestel vedudel, suurenes kaubavedu rahvusvahelistel vedudel 5%.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis (www.stat.ee rubriik "Statistika").
Seotud lood
AS Ühisteenused teenis Tallinnale käesoleva
aasta esimese kolme kuuga ühistranspordi piletimüügist 70,3 miljonit
krooni tulu, lisaks laekus trahvidena linna eelarvesse 3,7 miljonit krooni.
Vabariigi valitsus muutis „Transpordi
infrastruktuuri arendamise investeeringute kava” ning jättis järjekordselt
välja ühistranspordi arenguga seotud projektid.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.