Pingestunud Eesti-Vene suhted mõjutavad
pärssivalt ka Lääne-Viru ärimeestele, kuid näiteks Kunda sadam lõikab sellest
kasu ja on tööga lausa üle koormatud.
Raudteetransiidi pidurdamise olukorras on Vene ärimehed hakanud enam kasutama laevatransporti. Nii näeb Kunda sadamas iga päev suuri laevu, mis Venemaalt ümarpuitu toovad, et siinseid saetööstusi toormaterjaliga varustada, kirjutas Virumaa Teataja.
"Kui maad mööda ei pääse, tullakse meritsi," ütles Kunda sadama direktor Aleksander Nikolajev, kelle sõnul on tööd liigagi palju. "Aga see on hea," lisas ta kohe.
"Vene müüjad on huvitatud, et oma kaubast lahti saada, ja meie oleme valmis nende kaupa vastu võtma. Iga päev on sadamas Venemaa palgilaev, kõigest hoolimata pole äri võimalik välja suretada," rääkis Nikolajev.
Ka mitu siinset metsaettevõtjat, kes Leningradi oblastis metsa langetavad, tõdesid, et nende ärile pingestunud suhted ei mõju.
Seotud lood
Praegu ei ole selge, kui palju lähevad
Eesti Raudteele Venemaa sanktsioonid maksma, kuid olukorra jätkumisel rohkem kui
nädal on Eesti Raudtee sunnitud saatma osa töötajaid puhkusele.
Transiidi Assotsiatsioonil valmis
memorandum, mis näeb isegi rõõmsat tulevikku mustades toonides.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi
umbkaudseid andmeid arvestades kaotaks riik Venemaaga seotud kaubavedude
vähenemisel aasta jooksul umbes kolm miljardit krooni.
Majanduses ja ka kinnisvaraturul on sügisel toimunud mõned muudatused, üheks neist euribori langus. Bigbanki ettevõtete panganduse üksuse juht Aimar Roosalu kinnitas, et kinnisvaraturul on märgata elavnemist – suuresti just järelturu korterite osas.