Praegu ei ole selge, kui palju lähevad
Eesti Raudteele Venemaa sanktsioonid maksma, kuid olukorra jätkumisel rohkem kui
nädal on Eesti Raudtee sunnitud saatma osa töötajaid puhkusele.
"Väheke on üle reageeritud, kui nimetakse seisu kriisiks. Eesti Raudtee toimib, rongid sõidavad, tegemist ei ole ju blokaadiga," sõnas Eesti Raudtee turundusdirektor Rene Varek Äripäevale. Ta lisas, et Eesti Raudtee kohaneb olukorraga ning jälgib, kuidas olukord areneb.
"Eesti Raudtee analüüsib praegu, et kui selline olukord peaks kauem kestma, siis millised oleksid kokkuhoiumeetmed. Loodan, et mai teises pooles hakkab olukord paranema. Seda, millistes mahtudes kaubavedu taastub, on raske hinnata. Kindel on, et mingi märgi see meile jätab," lisas Varek.
Võimalikest kahjunumbritest Varek rääkida ei soovinud, märkides, et seda on vara öelda. Samuti ei öelnud Varek, kes on need töötajad, kes esimestena puhkama lähevad.
Eesti Raudtee nõukogu esimees Eva Vanamb ütles, et praegu ei saa täpsemalt rääkida võimalikust mustast stsenaariumist ja sellest, kui suur võib tulla kahju Venemaa raudteeparanduste tõttu ning kui kaua Eesti Raudtee seda välja kannataks. Riigi toetuse andmine Eesti Raudteele pole seni kõne all olnud.
"Praegu on vara sellest rääkida, sest kriisiplaani koostamine alles käib. Samuti on vara rääkida sellest, kui palju Eesti Raudtee päevas raha kaotab," sõnas Vanamb.
Seotud lood
Täna pärastlõunal saabub Moskvas Oktjaberskaja
jaama eelmise reede hilisõhtul Tallinnast teele lähetatud esimene ainult
konteineritega laetud kaubarong.
Kui nädala algul võttis Eesti Raudtee vastu
veel 16 kaubarongi ööpäevas, siis neljapäeval ja eeldatavasti ka reedel peaks
kaubarongide arv ulatuma juba 24.
Venemaa varjatud sanktsioonide tõttu
vähenenud Eesti Raudtee veomahud sunnivad firmat inimesi puhkusele saatma.
Pingestunud Eesti-Vene suhted mõjutavad
pärssivalt ka Lääne-Viru ärimeestele, kuid näiteks Kunda sadam lõikab sellest
kasu ja on tööga lausa üle koormatud.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.