AS Tallink Grupp teatel avaldas Äripäev
31.05.07 artiklis "Tallink vahetab Eesti lipu rublade vastu" tõele mitte
vastavad faktid nii lipuvahetuse kui laeva värvimise kohta, hoolimata sellest,
et Tallinki esindajad eelnevalt ajakirjanikule tõese info edastasid.
Ettevõtte teates seisab, et AS Tallink Grupp ei kavatse taluda teadlikku valeinformatsiooni levitamist ettevõtte maine kahjustamise eesmärgil ning kavatseb kohtu kaudu nõuda lehelt vabandamist ja ebaõigete andmete ümberlükkamist, tõese info avaldamist kogu esilehekülje ulatuses ning kohast rahalist kompensatsiooni.
Ettevõte soovitab Äripäeva poolt Tallinki kohta avaldatavat informatsiooni teistel meediakanalitel enne avaldamist firmast üle kontrollida. Tallink kinnitab, et laeva lippu EI vahetata ning laevakere üle EI värvita.
AS Tallink Grupp kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul kinnitas nii tema kui juhatuse liige Andres Hunt Äripäevale, et laeva lippu sellisel puhul vahetada ei saa ning laev sõidab ja seisab Peterburis Eesti lipu all. “See, et laeval lehvib ürituse ajal ka ürituse plagu, ei tähenda, et võetakse alla Eesti lipp. Ürituste ajal ehitakse laevu väga erinevalt, üheks võimaluseks on panna laevale lisaks ka ürituse logoga reklaammaterjali," ütles Lääne.
AS Tallink Grupp pole pressiteadet ühelegi meediakanalile antud prahilepingu kohta edastanud, BNS-i uudise juures oli tegemist Interfaxi uudise refereeringuga, millele paluti kommentaari ka Tallinkist.
Samuti EI värvita laeva ürituse tarbeks üle. Laevakerele on maalitud enamuses vaid Tallinki korporatiivsümboolikat ning laeva nimi. Seega ei saa väita, et isegi, kui laeva värvitaks, saaks sellega varjata riigile viitavaid sümboleid.
AS Tallink Grupp esindajad vestlesid Äripäeva ajakirjaniku Ralf Martin Soega põhjalikult, püüdes anda võimalikult palju informatsiooni, samas rikkumata lepingus sisalduvaid konfidentsiaalsuse nõudeid. Ettevõte leiab, et lihtsalt ajakirjandusliku huvi tõttu ei saa rikkuda lepingulisi sätteid.
Lehes avaldatud pilt Peterburi majandusfoorumi koduleheküljelt on esitatud eksitavas kontekstis ning ei anna tõestust väidetele, et laev üle värvitakse. Tegemist on kodulehe haldajate poolt arvutigraafika abil muudetud pildiga, sest antud üritusel ei ole Tallinkil kui ettevõttel muud kui allhanke korras teenusepakkuja funktsioon ning seetõttu oleks firmasümboolika esitamine ürituse kodulehel juba reklaam. See tingib, et pildil pole Tallinki logo ega kodulehekülje aadressi, mis tegelikult laevakerele värvitud on ning mida ürituse ajaks EI eemaldata.
Kõigele lisaks on segamini aetud ka kaptenite pildid ja nimed. Kui intervjuu on võetud kapten Roland Lemendikult, siis artiklit ehib kapten Vahur Ausmehe pilt.
Antud prahileping oli tavapärane äritehing, milliseid tehakse aastas kümneid, sest need on äriliselt tulusad. Laevade prahtimine ürituste tarbeks on levinud, sest kruiisilaevadel on head võimalused nii ürituste kui inimeste majutamise korraldamiseks.
Seotud lood
Tallinki kommunikatsioonijuht Luulea Lääne
rääkis täna aripaev.ee-le, et möödunud nädalal Äripäevas ilmunud artikli peale
tuli ettevõttele suur hulk telefonikõnesid.
Tänasest pühapäevani Peterburi
majandusfoorumi külalisi majutava Tallinki laeva Victoria I vardas lehvib kaks
lippu: Eesti ja Venemaa oma.
Riigikogu liikme Igor Gräzini sõnul on äri,
mis kasutab pronkssõdurit ettekäändena, üks loll äri, kommenteerides sellega
Tallinki plaani võtta laevalt Victoria I maha Eesti lipp, sest Peterburi
majandusfoorum ei taha näidata, et kasutab Eesti teenuseid.
Peterburi majandusfoorumit teenindav
Tallink võtab laevalt Victoria I maha Eesti sinimustvalge lipu ja laeva kerel
oleva suure Tallinki logo, sest korraldajad ei soovi näidata, et nad kasutavad
Eesti firma teenuseid.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.