Eesti Raudtee on veoettevõttena alates
juuni esimese seitsme päevaga vedanud 38,9 protsenti vähem kaupa kui 2006. aasta
juunis ning kaotanud sellega Eesti raudtee kaubavedude turuosa.
Kui mullu oli Eesti Raudtee osakaal siinsetest raudtee kaubavedudest 73,4%, siis pärast pronksisündmusi on turuosa langenud 60%-le, teatas ettevõte. Turuosa on kaotatud konkurentidele Westgate Transport ja Spacecom.
Eesti Raudtee turundusdirektori Rene Vareki sõnul on Eesti-Vene suunalise kaubaveo vähenemisel suurimaks kannatajaks Eesti Raudtee. Eesti Raudteele kuuluval infrastruktuuril tervikuna on juunikuu esimese nädalaga kaubaveod vähenenud 2006. aasta sama perioodiga võrreldes 25,2 protsenti. Samas on teise suurima operaatori Westgate Transpordi vedude absoluutmaht võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvanud koguni 56 ning Spacecomil 10 protsenti.
Kirjeldatud perioodil on mullusega võrreldes oma turuosa kasvatanud Westgate Transport 2006. aasta juuni alguse 12,8 protsendilt 26,6-le ja Spacecom 9,1-lt 13,4 protsendile. "Täna planeerib Eesti Raudtee vastu võtta 14 rongi, millest mainitud kaks operaatorit veavad ära 9 rongi ehk koguni 64 protsenti.
Rene Vareki sõnul on see märk turu ümber jagamisest: "Mõlema operaatori veosed jõuavad Eestisse probleemideta ja vaatamata kahe riigi vahel pingestunud suhetele jätkuvalt kasvavates mahtudes. Kinnitamata jäävad Venemaa poolt veoplaanid neile vedudele, mille vedajaks on Eesti Raudtee."
Juuni esimese seitsme päevaga on Eesti Raudtee kokku vastu võtnud keskmiselt 22 rongi ööpäevas. Mais oli keskmine ööpäevas Eesti Raudtee vastuvõetud rongide arv 23 ja aprillis 35,2.
Seotud lood
Tallinki hotellide juht ja endine
rahandusminister Aivar Sõerd leiab, et raudtee tagasiost ei olnud just kõige
parem viis maksumaksja rahaga ümber käia.
Majandusminister Juhan Partsi sõnul
jahtuvad transiidisektoris pronkssõduriga seotud emotsioonid ilmselt sügiseks
ning kevadel vähenenud transiit taastub vähemalt mingis osas, vahendas ETV
24.
Pärast Eesti-Vene suhete pingestumist seose
pronkssõduri ümberpaigutamisega langes Eesti Raudteel mais piirilt vastu võetud
kaubarongide maht pea kolmandiku võrra.
Kartus, et Venemaa seab takistusi ümarpuidu
väljaveole Eestisse, on tõeks saanud - Oktoobri raudtee keeldus 1. juunist
vedamast Eestisse Leningradi oblasti metsafirmade koormaid.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.