Rail Baltica projekti hakatakse teostama
etapiviisiliselt. Valitsus otsustas, et esimeses faasis kulgeb Tallinna ja Riia
vaheline raudteeühendus Valga kaudu, teatas majandus- ja
kommunikatsiooniministeerium.
"Kogu Rail Baltica projekt on jagatud kolmeks etapiks ning praegune otsus Valga kasuks puudutab esialgu ainult esimest etappi, mis tähendab investeeringuid raudteeinfrastruktuuri, saavutamaks kiirusi 120 km/h," selgitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Anti Moppel. "Seega pole tulevikus välistatud, et projekti hilisemas faasis ette nähtud 160 km/h raudteetrass Tallinnast Riiga kulgeb Pärnu kaudu."
Lähiajal allkirjastavad Eesti ja Läti vastastikuse mõistmise memorandumi, milles lepitakse kokku Rail Baltica projekti etapiviisilises rakendamises ning defineeritakse Rail Baltica Tallinna ja Riia vahelise raudteetrassi piiriületuspunktiks Valga/Valka. Samasugused kokkulepped Rail Baltica etapiviisiliseks rakendamiseks ning vastavate piiriületuspiirkondade fikseerimiseks on sõlmitud juba Poola ja Leedu ning Leedu ja Läti vahel.
Vastavalt Rail Baltica rahvusvahelisele arendusprojektile jaguneb see kolmeks investeerimispaketiks, millest esimene käsitleb Tallinna-Tartu-Valga/Valka-Riia elektrifitseerimata trassi moderniseerimist. Selle lõigu rööpalaius on 1520 mm ja rongide maksimaalne liikumiskiirus 120 km/h. Teine investeerimispakett näeb ette kiiruse tõstmise samal raudteetrassil 160 km/h ning kolmas täiesti uue, 1435 mm standardile vastava Tallinna-Pärnu-Riia otsetrassi väljaehitamist piirkiirusega 160 km/h.
Rail Baltica projekti etapiviisilist rakendamiseks vajaminevad peamised investeeringud rahastatakse AS Eesti Raudtee omavahendite arvelt, kaasrahastatuna Tartu-Valga lõigu investeeringute puhul kuni 30% osas Euroopa Liidu transpordivõrgustiku eelarvest.
Hetkel projekteerimisstaadiumis oleva Tartu-Valga raudteeliini rekonstrueerimiseks aastatel 2008-2009 vajaminev summa on ligikaudu 354 miljonit krooni, millele lisandub hetkel kalkuleerimisel oleva Valga raudteejaama peateede ja reisijate perrooni rekonstrueerimise maksumus.
Rail Baltica on Euroopa Liidu transpordivõrgustiku prioriteetsete projektide nimekirjas ning see peaks kulgema marsruudil Varssavi-Kaunas-Riia-Tallinn-Helsingi.
Seotud lood
Homme külastavad projekti Rail Baltica
koordinaatorid eesotsas Euroopa Komisjoni Transpordi ja Energeetika direktoraadi
juhi James Pondiga Valgat, et arutada Rail Baltica raudteetrassi
arendamist, teatas Valga Maavalitsus.
Helsingi ja Tallinna vahelisele merealusele
tunnelile kaalutakse Soomes kaht võimalikku alguspunkti.
Viimasel ajal on päris palju räägitud Rail
Baltica võimalikust kulgemisest Tartu ja Valga või Pärnu kaudu. Taani
konsultatsioonifirma COWI esitas Rail Baltica võimalike trasside
finantsmajandusliku analüüsi tulemused.
Eesti ja Läti kokkulepe, kas Rail Baltica
ehitatakse läbi Tartu ja Valga või läbi Pärnu, sünnib kavade kohaselt käesoleva
aasta juuliks.
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.