Aasta esimesel poolel veeti mööda Eesti
Raudtee infrastruktuuri kokku 22,29 miljonit tonni veoseid, mis oli 0,7% rohkem
kui eelneval aastal.
Üldjoontes aga vähenes võrreldes mullusega nii nafta ja naftasaaduste kui ka kivisöe ja puidu vedu, teatas ettevõte.
Juuni kuu veomahuks raudteel kujunes 2,59 miljonit tonni ehk 25,6% vähem kui 2006. aasta juunis (viimati oli nii väike veomaht 1999. a veebruaris). Eesti Raudtee osa kogu veomahust oli 55,4%. Spacecomi turuosa oli 14,4% ja Westgate'i oma 30,2%.
67% kõikidest vedudest vedas Eesti Raudtee kui veoettevõte ise (Spacecom 10,6% ja Westgate 22,5%).
"Arvestades, et aasta esimese nelja kuuga olime veomahus ligi 13% plussis, on poolaasta tulemus igati hea," kommenteeris Eesti Raudtee turundusdirektor Rene Varek. Peale aprillisündmusi on senine tõusutrend pöördunud tugevasse langusesse.
Kuue kuuga on mööda raudteed veetud 13,36 miljonit tonni naftat ja naftasaadusi, millest suurima osa ehk 8,2 miljonit tonni moodustas masuut. Nafta ja naftasaaduste vedu on võrreldes mullusega vähenenud ühe protsendi võrra, seda peamiselt heledate kütuste e diislikütuse ja bensiini vedude vähenemise arvelt.
Teise suurima kaubagrupi ehk kivisöe vedu on poole aastaga vähenenud 0,5 miljoni tonni võrra, olles kokku 3,01 miljonit tonni. Väetisi veeti aasta esimeses pooles 1,18 miljonit tonni, mis oli 5,5% parem tulemus eelmisest aastast. Üle 20% suurenesid ka põlevkiviveod raudteel, olles kokku 1,16 miljonit tonni. Sama palju vähenes aga puiduvedu. Kokku veeti puitu ja puidutooteid 0,82 miljonit tonni.
Korralikke kasvutendentse näitas veel keemiakaupade vedu, mis oli kokku 0,72 miljonit tonni ehk ligi 25% rohkem kui aasta tagasi. 8% kasvasid ka mustmetallide vedu, kokku 0,65 miljonit tonni.
Transiitvedudes liikus aasta esimesel poolel 17,54 miljonit tonni veoseid, jäädes eelmisele aastale 3,4% alla. Importveod on käesoleval aastal suurenenud aga 1,91 miljonilt tonnilt 2,26 miljonini ehk üle 18%. Kohalikud veod on kasvanud 24,4%, olles kokku 1,93 miljonit tonni. Eksportvedeude kasv oli ligi 8%, veomahuks 0,56 miljonit tonni.
"Viimased kuud näitavad, et oleme laadimispiirangutest tulenevalt kaotamas turgu teistele veoettevõtjatele," ütles Varek.
"Viimaste kuude positiivne trend on olnud aga konteinervedudes. Oleme saanud Tallinn-Moskva konteinerrongi tööle," kommenteeris Varek. "Praegu saadame praktiliselt igal nädalal täis konteinerrongi Moskvasse, mis on oodatust isegi rohkem. Arvestades vedajate soove, peame arvatavasti sügisest graafikut tihendama ja rongi kaks korda nädalas käima panema," märkis ta.
Esimese poolaastaga on konteinerveod raudteel suurenenud ligi 50%.
Seotud lood
Juulikuu veomahuks Eesti Raudtee
infrastruktuuril oli esialgsetel andmetel 2,50 miljonit tonni. Antud tulemus jäi
käesoleva aasta juuni mahule alla 3,5% ja eelmise aasta juuli mahule 35%.
Raudteelaste ametiühing ei suuda lihtsalt
vaadata, kuidas valitsus ja tööandja nõutult pead vangutavad ja midagi ette ei
võta, nõudes mõlemalt konkreetseid vastuseid, milline tulevik on raudteel
Eestis.
Täna otsustab Eesti Raudtee, mitu ettevõtte
2300 töötajast seoses transiitvedude vähenemisega Venemaalt töö kaotab.
Eilne raudteeõnnetus Jõhvi lähistel, mille
tagajärjel oli raudtee liikluseks suletud 20 tundi ja 20 minutit jättis Narva ja
Jõhvi vahele tee taastamist ootama kuus kaubarongi, teatas ettevõte.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.