Eesti kaubavahetuse käive oli 2007. aasta
mais esialgsetel andmetel 27,2 miljardit krooni, suurenedes võrreldes eelmise
aasta maiga 11% ja tänavu aprilliga 7%.
Mais oli kaubavahetusest eksport 11,6 miljardit krooni (43%) ja import 15,6 miljardit krooni (57%). Kaupade eksport suurenes võrreldes eelmise aasta maiga 10% ja 2007. aasta aprilliga 13%. Kaupade import suurenes võrreldes eelmise aasta maiga 11% ja tänavu aprilliga 4%, teatas statistikaamet.
Kaubavahetuse bilansi puudujääk oli 4 miljardit krooni (2006. aasta mais 3,5 miljardit krooni, tänavu aprillis 4,8 miljardit krooni).
Mais hõlmas eksport Euroopa Liidu riikidesse 66% ja SRÜ riikidesse 10% kogu kaupade ekspordist (eelmise aasta mais olid need näitajad vastavalt 67% ja 9%). Peamised sihtriigid olid Soome (17% kogu ekspordist), Rootsi (12%) ja Läti (10%).
Mais hõlmas import Euroopa Liidu riikidest 76% ja SRÜ riikidest 16% kogu kaupade impordist (eelmise aasta mais olid need näitajad vastavalt 77% ja 15%). Kõige rohkem kaupa veeti sisse Soomest (18% kogu impordist), Venemaalt (12%) ning Saksamaalt (12%).
Seotud lood
Balti riikides on aastatel 2002-2006
toimunud ekspordi ja impordi kiire kasv, kuid samal ajal on oluliselt suurenenud
ka väliskaubanduse puudujääk, teatas statistikaamet.
Euroopa Komisjoni kevadise
majandusprognoosi kohaselt jäävad tänavu siia tehtavad investeeringud samale
tasemele ning väliskaubanduse tasakaal halveneb 5,4%.
Mais vähenes kaubavahetus Venemaaga
võrreldes aprilliga 8%, teatas statistikaamet.
Maikuus toimusid väliskaubanduses
positiivsed muutused. Statistikaameti esialgsetel andmetel kasvas eksport 2006.
aasta sama kuuga võrreldes 10,2%, selle aasta aprillist oli ekspordi maht 12,6%
võrra suurem.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.