Raudtee infrastruktuuri majandamisega tegeleva
Edelaraudtee Infrastruktuuri AS-i investeeringud raudteeohutusse ulatuvad 36,7
miljoni kroonini.
Ettevõte rekonstrueerib tänavu 15 raudteeülesõitu ja kaks raudteeülekäiku ning ehitab kaks kõigile tänapäeva nõuetele vastavat perrooni, teatas firma.
Edelaraudtee Infrastruktuuri AS-i juhatuse liikme Rain Kaarjase sõnul hõlmavad infrastruktuuri investeeringud kõiki töid alatest liiprite ja pöörangute vahetamisest kuni raudteeülesõitude ning -ülekäikute rekonstrueerimise ja perroonide ehitamiseni välja. „Soovime mahukate infrastruktuuritöödega tõsta raudteeohutust. Loodetavasti aitavad raudteeülesõitudele paigaldatud foorid ja rekonstrueeritud raudteeülesõidud ning –ülekäigud ära hoida nii mõnegi ebameeldiva intsidendi ja säästa inimelusid,“ rääkis Kaarjas.
Tema sõnul on praeguste töödega võimalik tagada raudteel elementaarne ohutus ja säilitada olemasolevad sõidukiirused, ei enamat. Selleks, et viia raudtee sellisesse seisukorda, mis võimaldaks reisirongil sõita stabiilselt 100-120 kilomeetrit tunnis, oleks Kaarjase sõnul tarvis tunduvalt rohkem invetseerida. „Seda saame aga teha siis, kui nii kauba kui ka reisijatevedude osas on stabiilsus ning pikemaajalisem selgus. Olukorras, kus kaubavedude maht kiratseb ning reisijateveo tellimus lõpeb 2009. aastal, kapitaalseid rahapaigutusi teha ei saa,“ sõnas Kaarjas.
Raudteeülesõite on Edelaraudtee Infrastruktuuri AS-il plaanis renoveerida 15. Ligi kaks miljonit krooni investeeritakse Raplamaal asuva Aranküla ja Tallinnas asuva Järvevana raudteeülesõidu renoveerimiseks. Järvamaal Türil renoveeritud raudteeülesõit läks maksma ligi pool miljonit, sama summa investeerib Edelraudtee Infrastruuktuuri AS ka Viljandimaal asuva Võhma raudteeülesõidu uuendamiseks.
Kõigile tänapäeva nõuetele vastavaid perroone ehitatakse käesoleval aastal kaks. Neist üks tuleb Raplamaale Viliveresse ja teine Rapla jaama, investeeringu kogusuurus on 3,6 miljonit krooni.
Põhjalikult uuendatud raudteeülekäike lisandub tänavu samuti kaks, üks Kiisale Raplamaal ja teine Viljandisse.
Ohutusküsimused on põhiliselt seotud raudteeülesõitudele fooride paigaldamisega. Käesoleval aastal on fooridega varustatud Viljandis asuv Paala ja Raplaamal asuv Kivi ülesõit.
Seotud lood
Edelaraudtee lõpetab järgmisel nädalal
algavast 1. veebruarist kaubaveod, mis seab raskesse olukorda oma tootmise
raudteetranspordi võimalusega sidunud ettevõtted, kirjutas Järva Teataja.
Riigisisese reisijate- ja kaubaveo
korraldamisega tegelev Edelaraudtee lõpetab suure kahjumi vältimiseks alates 1.
veebruarist 2008 regulaarsed kaubaveod Tallinna-Viljandi ja Tallinna-Pärnu
suunal.
Augustis mööda Eesti liipreid vuranud 2,16
miljonit tonni kaupu on peaaegu väikseim hulk kogu Eesti Raudtee ajaloos,
kaubatransiidi maht langes tasemele, mida oodati saabuvat alles nelja aasta
pärast.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.