Tallinnas täna Rahvusraamatukogus toimunud
Eesti Ajalehtede Liidu (EALL) korraldatud seminaril tõdesid esinejad, et
internet on ajalehtede arengu oluline mõjutaja.
Seminaril "Kuhu liigub moodne ajaleht" esinesid ettekannetega Helsingi Ülikooli lektor Tiit Hennoste, meediaekspert Ilmar Raag ning USA ja rahvusvahelise taustaga ajaleheekspert ja multimeediakonsultant Martha Stone, teatas ajalehtede liit.
Tiit Hennoste keskendus oma ettekandes žanrile ja eetikale. Tema hinnangul on internet ajalehtede keskne mõjutaja ehk siis internet mõjutab seda, kuidas paberil asjad välja nägema hakkavad. Hennoste rääkis, et internet on hakanud hävitama žanre, muudab uudisväärtuse hierarhiat ning allikaid. Ta lausus, et paberil olev ajaleht ei kao, vaid muutub ajakirjalikumaks, ajakirjad aga muutuvad raamatulikumaks..
Ilmar Raag märkis oma ettekandes, et meediat alahoidvad nähtused on uudishimu ja stabiilsus. Samuti vaatles ta, kust tulevad ajakirjandusse uued ideed. Ta rääkis, kuidas perifeersed ideed võivad oluliselt mõjutada ja rikastada ajakirjanduse arengu põhitrende.
USA ajaleheekspert Martha Stone Chicagost kõneles trendidest ajalehtede arengust USA ja maailma näitel. Stone´i sõnul ei oska ajalehtede tegevjuhid öelda, mis toimub 10 aasta pärast, kuid ta tõdes, et ajakirjandus muutub integreeritumaks. Stone´i sõnul on tulevikus olulisem koht lugejate osalemisel ning kontroll läheb meedia tarbijatele. Samuti muutuvad olulisemaks nišiväljaanded. Tema sõnul kujunevad multimeedia arengu raames lehtedele oluliseks veebikaameraga toodetud videod.
Seminari lõpetas paneeldiskussioon teemal "Lugeja loodud sisu kasutamine ajalehes", kus osalesid Martha Stone, Eesti Päevalehe peatoimetaja Lea Larin, Postimees Online´i vastutav väljaandja Aivar Reinap ning Eesti Ekspressi peatoimetaja Priit Hõbemägi.
Seotud lood
MarkIT tegevjuht Andres Agasild ei näe
järgmisel aastal internetireklaamis enam nii suurt kasvupotentsiaali, nagu on
sektor näidanud viimastel aastatel.
Vaatamata elektroonilise meedia pealetungile ja netiväljaannete populaarsuse
taseme tõusule, jagub lugejaid ka paberkandjal ajalehtedele.
Videosaidi asutaja Inglismaal räägib, et
reklaami ülekolimine traditsioonilisest meediast internetti on jõudmas finaali,
kirjutas International Heral Tribune.
Kui internetis kaubeldakse sperma ja
munarakkudega ning sotsiaalsed suhtluskeskkonnad MySpace, Orkut ja Facebook
paisuvad nagu pärmitainas, kas poleks aeg surnute mälestamine internetti üle
viia?
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.