• OMX Baltic0,01%295
  • OMX Riga0,16%894,43
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,88
  • OMX Vilnius0,11%1 142,05
  • S&P 500−3,5%5 568
  • DOW 30−2,68%41 655,37
  • Nasdaq −4,93%17 299,81
  • FTSE 100−0,92%8 600,22
  • Nikkei 2250,38%37 028,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%94,69
  • OMX Baltic0,01%295
  • OMX Riga0,16%894,43
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,88
  • OMX Vilnius0,11%1 142,05
  • S&P 500−3,5%5 568
  • DOW 30−2,68%41 655,37
  • Nasdaq −4,93%17 299,81
  • FTSE 100−0,92%8 600,22
  • Nikkei 2250,38%37 028,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%94,69
  • 19.09.07, 09:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome ametid: gaasitoru mürgitab mere, ohustab laevaliiklust ja Russalka vrakki!

Kui Soome ametkondadel paluti tänavu talvel ennustada Saksa-Vene gaasitoru mõju Läänemere keskkonnale, ei olnud nad mustade värvidega tagasihoidlikud.
Soome riigiasutuste, looduskaitseorganisatsioonide ja teadusinstitutsioonide vastustest Nord Streamile nähtub, millisena nägid põhjanaabrite asjatundjad gaasitoru mõju siis, kui see oli veel planeeritud kulgema 369 kilomeetri ulatuses läbi Soome majandusvööndi, kirjutas Postimees.
Üks tõsisemaid muresid puudutab toru paigaldamisel merepõhjast kaevandatavaid setteid. "Merepõhja süvendamine, kaevamine, täitmine ja tasandamine ning süvendamisest tekkivad setted mõjutavad negatiivselt mitte ainult kalapüüki, vaid ka kalavarusid," leidis Soome põllumajanduse ja metsanduse ministeerium.
Soome riiklik geoloogiauuringute keskus prognoosis, et toruehitusel tehtavad suuremahulised pinnase- ja ehitustööd muudavad merepõhja sedavõrd, et selle tagajärjel muutuvad ka merehoovused.
Kõige vaimukama ettekäände gaasitorust hoidumiseks esitas aga Soome muinsuskaitseamet teatades, et Soome majandusvööndisse kavandatud gaasitoru trassile jäänuks ette vähemalt kaks ajaloolise väärtusega laevavrakki: 19. sajandist pärinev tundmatu purjelaev ning 1893. aastal hukkunud Vene soomuslaev Russalka.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele