• OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,35%39 519,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,61
  • OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,35%39 519,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,61
  • 21.09.07, 12:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turismifirmad muutuste künnisel

Turismisektorit ootavad ees suured muutused. Selles on jälle süüdi internet. Juba täna ostab 10% kliente turismipaketi internetist.
Bookinghouse turismibüroo omaniku Andres Liinati sõnul kasvab veebiklientide arv tormiliselt. Ühelgi online-tootel pole varem õnnestunud nõnda lühikese aja jooksul nii suurt käivet tekitada kui turismipakettidel.
„Kunagi tehti rahaülekandeid pangakontoris, nüüd tehakse 99% neist internetis,“ rääkis Bookinghouse tegevjuht Matti Pruul. „Inimeste harjumusi oli raske muuta ja end nendega kohandada. Õnneks mõistab enamik inimesi nüüd, et sõitu on interneti kaudu mugavam ja efektiivsem broneerida.“
Dv.ee küsitles Eesti turismifirmasid, et selgitada välja, kas nad on valmis turismiäri internetti kolimiseks.
Nolta Tour OÜ direktor Nona Lonkina ei nõustunud: „Ma ei arva, et turismifirma teenuseid saaks pakkuda ainult internetis. Täpne informatsioon, reklaamprospektid, nende soovitused, kes on sihtkohas käinud, need alati jäävad.“ Samas pole tal võimalik internetist täielikult mööda minna.
Lonkina arvas, et kui kliendid tellivad internetist reisi, on see neile isegi parem, kuna nii saab rahulikult valida erinevate variantide vahel ning neid omavahel arutada. Aga pärast saadab turismifirma meili teel arve, mille kliendid maksavad internetipangas. See ainult lihtsustab turismifirma tööd.
Lonkina oletas samas, et internetibroneering on mugav nii klientidele kui turismifirmale. Aga paketi tellimine ja saamine, mille juurde kuulub reisi üksikasjadega tutvumine ja lepingu allkirjastamine, pole alati üks ja sama.
„Klient tahab saada mitte üksnes pileteid, vaid ka hotelli, ning loomulikult ka ekskursiooniprogrammi. Ja siin ei kao otsekontaktid kunagi!“ rääkis Nolta Touri direktor. Tema sõnul valmistub firma turismiteenuste hinda tõstma. „Kuid ma ei seostaks seda internetibroneeringutega. Varsti kasvavad hinnad seetõttu, et piletid, toitlustus, hotellid ja ekskursioonid kallinevad. Giidid nõuavad palgatõusu,“ lisas Lonkina.
Ljuna Toursi direktor Ljudmilla Kasjan ütles: „Arvan, et internetibroneeringute mood kogub populaarsust, kuna noored valdavad arvutit väga hästi, nagu ka info otsinguks internetist. Selle tõttu turismipaketid ei kalline, ehkki, võib juhtuda ka vastupidi.“
TraviBesti mänedžer Irina Kostjunina rääkis: „Internetil on oma klientuur ja meil oma. Me ei kaota oma kliente ühiskonna arvutiseerumise pärast.“
Kostjunina jäi kimpu turismiteenuste kallinemise kommenteerimisega, märkides, et hinnakasv on praegu üleüldine. „Kui kütusehinnad tõusevad, kallinevad seejuures ka teatud määral ka turismireisid,“ ütles ta.

Seotud lood

Uudised
  • 14.11.07, 09:13
Välisturistide arv langeb jätkuvalt
Tänavu üheksa kuu jooksul peatus majutusettevõtetes 1,1 miljonit välisturisti ehk 42 000 turisti vähem kui mullu samal perioodil, teatas statistikaamet.
Uudised
  • 29.11.07, 15:43
Riik eraldas Eesti tutvustamiseks pool miljardit
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts allkirjastas eile programmid, millega suunatakse järgmisel kuuel aastal Eesti tutvustamiseks turismisihtkohana ligi 500 miljonit krooni.
Uudised
  • 12.11.07, 11:32
USA professor soovitab Tallinnal turismimagnetina kasutada loomaaeda
New Jersey kolledži majandusprofessor Douglas K Peterson leiab, et Eestil on turismi, laevanduse ja IT vallas palju võimalusi, mis tuleks ära kasutada.
Uudised
  • 30.10.07, 14:27
Turistid armastavad Lätit
Portugali iga-aastasel Euroopa turismifoorumil autasustati kümmet tärkavat turismimaad. Ida-Euroopast märkis tunnustamist Läti, Ungari ja Horvaatia.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 12:03
ABB ärijuht: Eestil on tugeva tööstusriigi maine
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele