Maag Lihatööstuse tegevjuhi Peep Rahuoja
sõnul on alates 2004. aastast tõusvas joones kasvatatud turuosa umbes 12%-le ja
suurendatud ettevõtte käivet kolme aastaga 2,5 korda.
Tegevjuht Rahuoja rääkis, et 2004. aastal, kui nad tegutsesid veel Filee Lihatööstuse nime all, oli nende turuosa lihatoodete jaekaubanduses umbes 8%. Tänaseks on ettevõte suutnud seda kasvatada 11-12%-le. „Maagi plaan on mõõdukalt kasvatada või hoida saadud teist kohta turul,“ rääkis Rahuoja.
"Praegu on läinud väga hästi," kommenteeris juht Maag Lihatööstuse käekäiku viimastel aastatel ning lisas, et viimase kolme aastaga on nad kasvatanud käivet 2,5 korda. Sel aastal plaanib Maag Lihatööstus 220 miljoni krooni suurust käivet. Eelmisel aastal oli Maagi käive 202 miljonit krooni.
Kuigi Rahuoja sõnade kohaselt käib pidevalt tasakaalukas edasipürgimine suurema turuosa poole ei oska ta praeguses keerulises majandusolukorras kindlat tulevikuprognoosi öelda.
„Võib-olla on, hea kui suudame säilitada oma teist kohta,“ märkis ta ning lisas, et seal on nii palju üldmajanduslikke mõjutajaid, millega tuleb lähiaastaid prognoosides arvestada.
Väikesed muutused käivad Rahuoja sõnul ka Maagis, nimelt tuli tütarettevõte Maag Konservitööstus sellel nädala turule Rannarootsi kaubamärki kandvate konservidega.
Rakvere Lihakombinaadi viineritšehhi plaanidest arvas Rahuoja, et ju olid vanad liinid amortiseerunud ja vajasid välja vahetamist. Kas just suuremat turuosa sellega saab saavutada, pole Rahuoja kindel. „Pigem püüavad olemasolevat säilitada,“ peab Maag Lihatööstuse tegevdirektor tõenäoliseks.
Seotud lood
Valga Lihatööstuse turundusdirektor Riina
Aamisepp leiab, et praeguses turuolukorras viineritsehhi avamine on julge
otsus.
Kuigi Rakvere Lihakombinaat on kümne
aastaga kaotanud ca 10% oma turuosa, ei tee see ettevõtte juhti Olle Hormi
murelikuks. Samas 2007. aasta esimese üheksa kuuga on ettevõte Eesti lihatoodete
turul kasvatanud turuosa aasta algusega võrreldes 31- 32%-lt 33%-ni.
Maag lihatööstuse auditeerimata käive oli
2006 aastal pea 201 miljonit krooni tõustes 25% võrreldes 2005 aasta 161,4
miljoni kroonise käibega.
Eesti ühe suurema toidukontserni Maag Grupi
taga olevate isikute ring on veidi koomale tõmmanud.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.