Rimi Eesti Foodi tegevdirektor Ruth Laatre
sõnul on järgmisel aastal grupis oodata sarnast käibe kasvu kui käesoleval
aastal, paremasse seisu aga tõusevad taas Säästumarketid.
„Praeguses heas majandusseisus on tõusnud hüpermarketite külastatavus. Inimesed ei loe nii palju raha kui varem. Nii on näha, inimesed on liikunud Säästumarketitest enam super- ja hüpermarketitesse. Uuel aastal aga on oodata muutust,“ rääkis Laatre.
Tema sõnul on juba praegu näha, et inimesed on sunnitud raha rohkem lugema ja hindu järgima, mistõttu hakatakse taas rohkem Säästumarketites käima. „Sel aastal on Säästumarketid viimaste aastatega võrreldes võrdsemas seisus,“ märkis Rimi juht.
Üldist jaekaubanduse käibe kasvu aeglustumist kommenteerides arvas Laatre, et ilmselt tuleb see tööstuskaupadest. „Toidukaupade müügis arvestatakse seni ikka üle kümneprotsendise kasvuga ja nii on see ka olnud. Ilmselt on langus tingitud tööstuskaupadest. Näiteks kinnisvaraturu jahtumisega on vähenenud ka ehituskaupade, mööbli ja muu sellise müük,“ arvas ta.
Jaekaubandusest tingituna on Laatre hinnangul kindlasti vähenenud ka käibemaksu oodatust väiksem laekumine riigieelarvesse. „Samas tuleb arvestada ka tööstusega, kus on arvatavasti vähem toorainet ostetud ja seetõttu ka vähem käibemaksu tasutud,“ tõi ta veel ühe arvatava põhjuse.
Seotud lood
Alates 1. märtsist asub Prisma Peremarketi
uue kaubandusdirektorina tööle Sari Hujanen, kelle eesmärk on teha Prismast
Eesti turul selge hinnaliider, teatas ettevõte.
Säästumarket, kes mõne kuu eest alustas
logovahetusega, kinnitas, et uuring näitas, et kliendid kiitsid uue logo ja
kaupluste muutunud siseilme heaks. Logovahetusele investeeritud summa jättis
kett aga enda teada.
Säästumarketite keti juht Andrija Lilleoja
kommenteeris Prisma avaldust saada Eesti jaekaubanduse turul hinnaliidriks, et
hinnasõda ei tule.
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük
suurenes 2007. aasta novembris eelmise aasta novembriga võrreldes püsivhindades
6%, teatas statistikaamet. Oktoobris langes jaekaubanduse kasvutempo 2007.
aastal esimest korda alla 10% ja novembris aeglustumine jätkus.
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.