Talveks teda välja võtta ei taha, sest kaua sa katusest soola väljapesemise eest raha keemilisse ikka viid. Sammud teise garaažiukse ette ja avad selle. Mis sealt vastu peaks vaatama? Mingi maastur, mis luksuslikkuse tagamiseks on suur ja kõrge nagu Colosseum? Seina ääres seisab redel, ilma milleta ukselingini ei ulatu. Ei, niimoodi härrasmeestel teha ei sobi. Tema avab garaažiukse ja talle vaatab sealt vastu ikka suur ja soliidne luksusklassi auto, mille eripära on nelikvedu, näiteks Mercedes S500 4matic.
Kui esimest korda seda autot nägin, oleks tahtnud kohe Stuttgarti lennata ja Saksa disaineritele jõuluvanast jäänud rootsuga vitsa anda. Nüüd, kui see mõnda aega mööda meie tänavaid on veerenud, hakkab selle välimus ka mulle meeldima. Kui vaadata autot pikemalt, silmitseda ta nõtkeid kehajooni, hakkad aduma soliidsust, mis selle kere vooruste taga peitub. Kuskil pole lastud üle astuda hea maitse piirist, kõik on jäänud kui mitte konservatiivseks, siis soliidseks kindlasti. Endiselt on ees suur kroomitud iluvõre ja juht saab teed sihtida eputava Mercedese märgiga.
Kui autole peale vaadata, hakkab midagi meenuma … ma oleks seda nagu kuskil näinud … hee, Maybach. Sama tootja megaluksuslimusiin. Tõsi, viimane pole välimuselt mu isiklike lemmikute hulgas ega isegi mitte eesotsas, kuid S-klass pole õnneks täpne koopia ja Maybachi esiosa lolli ilmet tal enam pole, on terav tark pilk.
Sisu on S-klassil kuninglik. Ei, kõik ei ole sametist ja ääristatud kullaga, küll aga väga kallist nahast ja soliidsest puidust. Loomulikult saab klient sisedisaini ise tellida ja vajadusel tehakse sisu kindlasti ka rumalates värvides. Proovisõiduk seda õnneks polnud. Interjööris on nii palju igasugu šeffi nänni, et ei teagi kohe, kust otsast alata.
S-klass on ju alati olnud kõikvõimalike uute tehnoloogiate pioneer - ABS, turvapadjad jne. Mõelge mingile autode uudsele tehnoloogiale - arvatavasti oli see esimesena kasutuses just S-klassis. Seekordki võib leida tellitava lisavarustusena näiteks infrapunakaamera, millega on pimedas võimalik eristada soojasid kehasid külmadest ja näha, kui need kipuvad su liikumistrajektoorile ette kargama.
Istmed on autol loomulikult nii ventileeritud kui ka soojendusega. Otse loomulikult saab viimast kui üht asja liigutada elektriliselt. Puudust ei pea tundma ka massaažist, sest seegi funktsioon on istmetel olemas - sõidad mööda jäist teed ja Mersu nühib su selga. Detailid on need, mis teevad selle auto sisu eriliseks ja sunnivad mõtlema, kui palju on disainerid vaeva näinud. Näiteks kas või telefoni kuju ja selle avanemine juhile - väike armas tilgakujuline jubin, mille vaatamine teeb meele juba rõõmsaks. Samuti konsooli ja uste keskelt jooksva liistu alt paistev õrn valgus, mis lisab soliidsust, samal ajal ei sega sõitmist … superluks.
Sõita on S-klassiga loomulikult rohkem kui hea, eriti kui abiks on veel enam kui viieliitrine V8 ja jõu paneb teele 4maticu nelikvedu. Mida veel tahta -
võimas mootor, mis numbrite ja osuti järgi virutab autot väga kiiresti edasi. Ma ei kahtle, et need on kõik ka õiged, kuid seesistujate jaoks käib see kuidagi sujuvalt ja rahulikult. Ainuke asi, mis tõest aimu annab, on spidomeetri osuti, mis liigub sama kiiresti kui pesumasina trummel kuivatusrežiimil. Selle autoga tuleb väga ettevaatlik olla ja keskmisel osutil silma peal hoida, sest muidu võivad load hoiule minna. Muidugi on kindel tunne, kui tee peal hoiab sind kinni nelikvedu, mis on samuti väga hea iseloomuga ega lase suurt autot eriti rapsima.
Loomulikult hakkas iga roheliste märki rinnas omava inimese süda kiiremini käima - mõelda, milline röövel! Saastenormid on igale tootjale samad ja Mercedes on need läbinud. Iga kord kui mõni säärane seltskond kipub oma rumalat arvamust avaldama, tuleb vajutada ignore-nuppu ja oma eluga edasi minna. Loomulikult on eestlastel palju kirumist, et näe, millega sõidab.
Kohati on see ka õigustatud, sest kui sa ikka elad Lasnamäe paneelides ühetoalises ning sõidad kaks ja pool miljonit maksva autoga, on sul prioriteetides midagi sassi läinud. Kui sul on aga kõik korras ja sa oled midagi sellist, nagu ma loo alguses kirjeldasin ning sa saad endale seda lubada, siis loomulikult luba endale paremat autot. Sa oled selleks võimeline. Miks ometigi peaksid mingi väikese kuudiga ringi kühveldama, kui sul on võimalusi paremaks ja luksuslikumaks kulgemiseks. Siinkohal on parimaid variante kindlasti S500 4matic. Soovitan!
Fotod: Tanel Murd
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.