Eestis on võimalik juba kolmelt automargilt
iseparkimissüsteemi tellida. See tähendab seda, et enam ei pea vaeva nägema auto
parkimisega, vaid nüüd teeb auto seda ise.
Autod, mis sellist süsteemi pakuvad, on Toyota Prius, Lexus LS ja Volkswagen, kes üritab praegu seda võimalust üle kogu mudelirivi laiendada. Lexuse ja Toyota süsteem on täpselt sama ja suudab teha nii külg- kui ka tagurpidiboksi. Volkswagen suudab teha vaid külgboksi.
ASi Äripäev peadirektori Igor Rõtovi abiga üritasime neid süsteeme oma parklas ka testida. Esmalt läks lahingusse Lexus. Kogu operatsioon saab alguse tagurpidikäigu sisselülitamisest, mille järel pakutakse teile varianti, et auto pargib end ise. Seejärel tuleb valida tagurdusekraanilt, kas tahad külg- või tagurpidiboksi.
Siis tuleb tahavaatekaamerast ilmunud pildil endale sobiv koht paika panna ning automaatkäigukastiga autol vaikselt pidurit järele laskma hakata ja auto manööverdab end ise paika.
Külgboks tuli meie katsetusel üsna lihtsalt. Küll oli omajagu tegemist tagurpidiboksiga, sest ekraanilt oli raske näha, kust maalt parklajooned algavad.
Rõtovi kommentaar oli, et talle avaldasid muljet selge pilt ja ekraanile tekkivad punased ja rohelised jooned, mis näitavad, kas mahud parkima või mitte.
Küll jäi Rõtovit häirima see, et mitu korda ei õnnestunud tagurpidi kohe joonte vahele saada: "Pilt oli küll selge, kuid ikkagi natuke pettis, kuid oma funktsiooni täitis ta ära."
Teisena proovisime Volkswagen Touranit. Volkswageni süsteem suudab esilagu teha vaid külgboksi.
Selleks tuleb autoderivi kõrval sõita ja süsteem nupust sisse lülitada.
Siis otsib auto ise kohta, kuhu ta vahele mahuks. Kui koht leitud, näitab ta seda tahhomeetri ja spidomeetri vahel oleval väiksel ekraanil ja annab sealt ka edaspidiseid juhiseid. Juhised on sellised: pane tagurpidikäik sisse ja hakka vaikselt pidurit järele laskma.
Auto roolib end eeskujulikult ja väga täpselt ka väikestesse vahedesse.
"Väike süsteem tundus mulle palju omasem. Kui kaks korda proovisime, sain kohe asjale pihta, kuigi siin polnud nii ilusaid pilte ja punaseid ja rohelisi jooni," nentis Rõtov.
Seotud lood
Viimasel ajal on suurenenud välisriikidest
varastatud sõidukite hulk, mida üritatakse Eestis registreerida võltsitud
registreerimistunnistuse ja ostudokumentide alusel. Probleemiks on välisriigis
renditud sõiduautode varastamine.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.