Täna toimus AS-i Tallinna Sadama nõukogu
erakorraline koosolek, otsustati Paldiski Lõunasadama uute kaide rajamisse
investeerita 355 miljonit krooni ja Vanasadamas teostada uute laevaliinide
vastuvõtmisega seotud parenduslikud investeeringud maksumusega 25
miljonit krooni.
Tallinna Sadama nõukogu esimehe Neinar Seli sõnul otsustas nõukogu investeerida Paldiski lõunasadama 8. ja 9. kai ehitamisse 355. miljonit krooni. „Sel aastal investeeritakse 200 miljonit krooni ja 2009. aastal ülejäänud 155 miljonit krooni. Paldiski põhjasadamas on palju kaisid, kuid ei ole piisavalt maad kaubavahetuseks. Lõunasadamas on maad, kuid kaisid napib. Otsus kaide arendamiseks tehti juba 2005. aastal. Kui me oleksime otsustamisega veel viivitanud, siis oleksime kaotanud aasta,“ selgitas ta aripaev.ee-le.
Kaisid hakkab ehitama Eesti Ehitus. „Paremustelt teise pakkumise tegi Merko, kuid tema pakkumine oli 56 miljonit krooni kallim,“ lisas Seli.
„Uut kaid on vaja, et rahuldada Kuusakoski vajadusi ja ro-ro vedude mahtu. Ka on kasvuteel autode vedu läbi Eesti,“ selgitas ta, miks sadamat arendada vaja on.
Tallinna Sadam otsustas investeerida ka 25 miljonit krooni Vanasadamasse. „1. aprillist hakkavad sinna kruiisilaevad tulema ja et selleks valmis olla, tuleb turvanõuete täitmisse investeerida,“ selgitas Seli. Ka hakkab Vanasadamasse sõitma Viking Line’i kiirlaev, millele tuleb sobivad tingimused luua.
Seotud lood
Peipsi järvele võib 2009. aasta sügiseks
kerkida uus ja uhke reisisadam. Reisisadama ja Omedu jahisadama ehitus läheb
maksma 50 miljonit krooni, raha loodetakse saada nii Euroopa Liidu
struktuuritoetuste uue programmiperioodi vahenditest kui ka
erainvestoritelt.
Turu ülikoolis koostati põhjalik
inglisekeelne aastaülevaade Baltic Port List, mis kogub kokku rohkem kui 200
Lääne- ja Põhjamere sadamate kaubandusandmed ning ülevaate Läänemere
mereliiklusest.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?