Peaminister Andrus Ansipi sõnul tuleb
hiinlastega koostöös rajatav Muuga konteinerterminal hästi läbi mõelda, et
kuldkalaks ristitud projektist ettevõtjatele tulu, mitte probleeme ei tõuseks.
Üks Tallinna Sadama ja Hiina Ningbo sadama koostööprojekti peamine küsimus on, kuhu Hiinast saabuvad miljonid konteinerid edasi saadetakse. Praeguste plaanide järgi peaks valdav osa konteineritest minema Venemaale ning õhus on küsimus, kuidas konteinerid sinna toimetada.
Peaminister tõi välja, et raudteed pidi liigub Venemaal vaid tühine osa vedudest, kuna on vastu võetud strateegiline otsus veod pikkusega alla 3000 kilomeetri vedada maanteetranspordiga. Ka puudub võimalus raudteel liikuvaid konteinereid Venemaal töödelda, kuna pole vastavaid jaamu, mis suudaksid miljoneid vedusid opereerida.
"Me vaatame küll, jah, Venemaa poole, aga see puudutab ka Soomet, Rootsit, Lätit - kogu Läänemere regiooni," ütles Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.
Ta märkis, et osa konteineritest suundub kindlasti raudteele, potentsiaalse võimalusena on käsitletav ka maantee. Peaminister pidas seda alternatiivi küsitavaks.
"Selle peale ma küsin, mis sinna piiri poole vaadata, seal paistab piirijärjekord!" sõnas Ansip. Et piiripunktid suudaksid suureneva koormusega hakkama saada, on vaja investeerida nii ida ja lõuna suunal kulgevasse infrastruktuuri kui ka piiripunktidesse. Peaministri sõnul pole aga kindlasti õigustatud maksumaksja raha kulutamine potentsiaalsesse piirijärjekorra tekitamiseks. Ta viitas ka Venemaa reageeringule Soome ja Venemaa vahelise piiriprobleemi puhul, kus Venemaa väitel on Soome oma piiriprobleemides ise süüdi, kuna üritab Hiinast saabunud kaupu maad mööda Venemaale läkitada. Viimase huvi oleks aga pigem Hiina laevad otse oma sadamatesse saada.
Kiil möönis, et Tallinna Sadam ei ole teistest sadamatest paremas seisus ja hetkel ongi eesmärgiks jalg transiidiäri ukse vahele saada ning müüa Tallinna Sadamat kui ühte võimalust selle regiooni teenindamiseks.