Eesti-Hiina mereveokokkulepe sõlmimisel
ütles Hiina transpordi aseminister Xu Zuyuan, et Tallinna sadam saaks
majanduslikus osas olulist rolli mängida, peaks kogu logistikasüsteem väga odav
olema.
Täna allkirjastasid majandusminister Juhan Parts ning Hiina transpordi aseminister Xu Zuyuan Eesti-Hiina mereveokokkulepe. Lepe võimaldab Eesti sadamatel koostööd eelkõige konteinervedude vallas, pakkudes võimalusi siinsetele logistika- ja transpordiettevõtetele.
“Mereveolepe võtab maha takistused mõlema riigi kaubavahetuse arendamisel ja loob võimaluse merendus- ja transpordiettevõtetele otsekontaktideks ja edasiseks kaubanduskoostööks,” kommenteeris Parts lepingut.
Parts ütles, et lepet on rohkem kui üks aasta ettevalmistatud. "Lepe on oluline Eesti – Hiina kaubandussuhete arendamise kontekstis laiemalt."
Minister tõdes, et pooled näevad võimalust ka lennundusalaseks koostööks. „Lennundusalasel koostööl on suur potentsiaal,“ lisas Parts.
Hiina transpordi aseminister Xu Zuyuani tõdes, et Eesti ja Hiina mereveolepe on nende jaoks 69-s taoline leping. “Lepe arendab meie koostööd merenduselt kaubandusele. Eesti mängib olulist rolli kogu piirkonna arengus ning transpordi areng on siin väga oluline,” ütles Zuyuan.
Zuyuani rõhutas, et Tallinna sadamal on geograafilised eelised ning ta on kindel, et see saab olema edukas.
“Tallinna sadama funktsioneerimise jaoks on vaja arengut ja aega ning selle juures on lisaks koordineerimise küsimused olulised. Et sadam saaks majanduslikus osas olulist rolli mängida, peaks kogu logistikasüsteem väga odav olema," märkis ta.
Lepe tagab lepingupoolte lipu all sõitvate laevade võrdse kohtlemise mõlema riigi sadamates ja lihtsustades lepingupoolte lipu all sõitvate laevade laevapere liikmete sisenemist teise lepingupoole territooriumile.
Kahepoolse lepinguga reguleeritakse koostööd merendusvõimude vahel, meremeeste dokumentide tunnustamist ning nende maale tuleku ja maal viibimisega seonduvat, samuti merepääste ja maksuküsimusi.
Seotud lood
Peaminister Andrus Ansip kahtleb Hiina
Ningbo sadamaga koostöös rajatava suure konteinerterminali mõttekuses seni, kuni
ei suudeta vastata küsimusele, kuhu konteinerid Eestist probleemideta edasi
liiguksid.
Täna allkirjastasid Tallinna Sadam ja
Ningbo sadam koostööleppe uue konteinerterminali ja ühtlasi Hiina kaupade
jaotuskeskuse rajamiseks Muuga sadamasse.
Peaminister Andrus Ansipi sõnul tuleb
hiinlastega koostöös rajatav Muuga konteinerterminal hästi läbi mõelda, et
kuldkalaks ristitud projektist ettevõtjatele tulu, mitte probleeme ei tõuseks.
ASi Tallinna Sadam nõukogu kiitis heaks 860
miljoni krooni suurused investeeringud Muuga sadama idaosa laienduse I etapi
väljaehitamiseks.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.