Testimisel võtsin aluseks eelmiste kuude müüginumbrid ja proovisin end müüduimate autode proovidele registreerida. Osad esikümnest jäid küll välja põhjusel, et nende kodulehel lihtsalt polnud võimalust registreerida. Sekka sai võetud ka premium-klassi autode ehk Mercedeste müüja. Seitsmest firmast tulid vastused vaid kolmelt. Kiireimaks osutus Amserv Auto, kelle juures soovisin proovida Toyota Avensist. Kõne müügimehelt tuli mulle telefoni juba viieteistkümne minutiga.
Kiiruselt teise koha sai Hyundai müügiga tegelev Korea Auto, kes suutis helistada poole tunniga, ja kolmanda koha sai Info-Auto, kelle juurde pöördusin sooviga proovida uut Ford Focust. Neil kulus ühenduse võtmiseks tund aega. Tegelikult pole vahet, kas kõne tuli viieteist minuti või viie tunniga, oluline on, et üldse ühendust võetakse ja sõitu pakutakse.
Kahjuks ei suutnud viimasega toime tulla ei KIA, Mercedese, Nissani ega Mazda müüjad, kellele minu soov jäigi hüüdja hääleks kõrbes.
Amserv Auto turundusjuhi Margus Nõmmiku sõnul on nad viimasel ajal internetile väga suurt rõhku pannud ja kodulehte ka uuendanud. "On rõõm näha, et see ka toimib." Nõmmiku sõnul kasutavad kliendid seda võimalust väga palju ja info saatmine on majasiseselt väga hästi jaotatud, et klientide soovid jõuaksid alati vajaliku inimeseni.
Praegu saab registreeruda ka teeninduses, kuid see on lihtsalt lahtrite täitmise vormis. Varsti lisandub lehele ka nähtaval olevate vabade aegadega registreerimine.
Info-Auto turundusdirektori Tiit Lillipuu sõnul kasutavad kliendid proovisõidu registreerimiseks internetti üsna usinalt. Sealt tulnud info läheb edasi müügisekretärile, kes vastavalt proovisõiduks sobivale kohale õige esinduse ja kontakti leiab, kes kliendiga ühendust võtab.
Kiade müügiga tegeleva Ülemiste Autokeskuse turundusjuhi Eva Pello-Raudsiku sõnul võis minu soovile vastamata jäämine tulla sellest, et nende majas vahetati eelmisel nädalal servereid, mille tõttu võis ka minu soov kadunuks jääda. Üldse nimetas Pello-Raudsik seda, et internetis registreeritakse proovisõiduks vähe, enamjaolt ikka helistatakse või tullakse kohale.
Silberauto PR-spetsialisti Rauno Kaisi sõnul ehitati neil eelmise nädala kolmapäevast reedeni kodulehe baase ringi ja inimliku vea tõttu kõike ei kontrollitud üle. Nüüdseks on kõik korras ja kliendid võivad soovid kodulehe kaudu teele panna.
Ebaõnnestunud registreerimise põhjuseks Mazda kodulehel tõi Inchcape Motors Estonia kliendisuhete juht Krista Kulderknup selle, et tehniliste tõrgete tõttu eelmisel nädalal mazda.ee lehel ei toimud info edastamine kohalikule edasimüüja aadressidele. Seetõttu ei jõudnudki broneeringud esinduseni.
Saime proovisõidu taotluse 13. märtsil kell 14.59. Edastasime selle Fakto Auto Lasnamäe keskusele 14. märtsi hommikul. Kahjuks inimliku eksimuse tõttu ei jõudnud Teie soov sekretärilt edasi müügimeeskonnale ja seetõttu ei võetud ka ühendust.
Kindlasti ei ole selline eksimus tavapärane ja seekord võis olla üheks põhjuseks nn Nissani pöörane öö - Nissani müügipäevad. Need olid väga edukad ja tänu sellele oli tavapärasest rohkem kliente Nissani salongides.
Lehel
www.nissan.ee saadetakse keskmiselt 40-50 proovisõidutaotlust kuus. Lisaks saab proovisõiduks registreerida Nissani edasimüüjate kodulehtedel, kuid kahjuks puuduvad andmed nende kasutuse kohta. Kuna antud juhul oli tegu inimliku eksitusega, julgen väita, et veebipõhise süsteemi kasutamine on sama mõttekas kui helistamine.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.