• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 24.04.07, 10:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Biodiisel annab kliima soojenemisele hoogu

Biodiisli kasutamine mitte ei vähenda, vaid võrreldes tavalise diisliga isegi suurendab kasvuhoonegaaside atmosfääri paiskamist.
Euroopa Liit kavatseb suurendada biokütuste osakaalu, kuid see ei peata kliima soojenemist ning võib kaasa tuua isegi kasvuhoonegaaside hulga suurenemise, selgus eile ajakirjas Chemistry Industry avaldatud analüüsist.
Firma SRI Consulting võrdles biodiislit ja tavalist diislit kõigis tsüklites alates tootmisest kuni põletamiseni auto mootoris.
Ilmnes, et rapsist valmistatud biodiisel eraldas ühe läbisõidukilomeetri kohta sama palju kasvuhoonegaase kui tavaline diisel. Uurijad arvutasid erinevad kasvuhoonegaasid ümber süsinikdioksiidiks.
Kui rapsi asemel oleks neil põldudel kasvatatud puid, satuks atmosfääri vaid kolmandik süsinikdioksiidist, ülejäänu suudaksid puud ära siduda.
Tavalisest diislist eraldub 85 protsenti süsinikdioksiidist ajal, kui seda mootoris põletatakse. Seevastu rapsist valmistatud biodiisli puhul eraldus kaks kolmandikku rapsi kasvatamise ajal. Põld eraldab dilämmastikoksiidi, tuntud ka naerugaasi nime all. See on kasvuhoonegaasina on see oluliselt tõhusam - peab süsinikdioksiidiga võrreldes soojust kinni 310 korda tõhusamalt.
Sel uuringul peaks olema keskkonnapoliitikale oluline mõju. Euroopa Liidu 2003. aasta biokütuste direktiiv seab eesmärgiks suurendada biokütuste kasutust kõigis transpordivahenditest 5,75 protsendini praeguselt umbes kahelt protsendilt. Tänavu jaanuaris teatatas Euroopa Komisjon, et eesmärki on tõstetud - aastaks 2010 tõsta biokütuste osa kümendikuni.
Transport eraldab Euroopa Liidu kasvuhoonegaasidest viiendiku. Rapsiseemnetest valmistatud biodiisel on Euroopas põhiline biokütus. Lisaks energiajulgeoleku parandamisele pannakse biodiislile ka suuri lootusi nende kohustuste täitmisel, mille Euroopa Liit on võtnud Kyoto protokolliga - vähendada aastaks 2012 võrreldes 1990ndate aastate tasemega kasvuhoonegaaside emissiooni 8 protsenti ning aastaks 2020 20 protsenti.
Loe ka teisi Novaatori uudiseid.

Seotud lood

Uudised
  • 10.04.07, 15:51
Vetikad toodavad biodiislit
Kilekotid ja vetikad - vahendid, mida Colorado leiutaja Jim Sears otsustas kasutada biokütuse tootmiseks, oleks biokütusemaailma kõvemad tegijad kolm aastat tagasi naerma ajanud.
Uudised
  • 02.04.08, 13:28
Kõik biokütused ei säästa loodust
Biokütuseid peetakse üldiselt kõige paljulubavamaks taastuvaks energiaallikaks. Kui aga biokütuste tootmisel ei rakendada kindlaid põhimõtteid ja standardeid, võib juhtuda, et elustiku mitmekesisuse ja keskkonna kaitsmise asemel tehakse biokütuste kasvatamisega hoopis kahju.
Uudised
  • 07.01.08, 11:44
Biokütused on keskkonnale halvemad kui kivisüsi ja nafta
Maisist, suhkruroost ja sojast valmistatud biokütustel võib ekspertide sõnul olla keskkonnale veelgi halvem mõju kui fossiilsete kütuste põletamisel.
Uudised
  • 23.05.07, 12:11
Toit läheb kallimaks - süüdi on ökokütus
Kogu maailmas läheb toit kallimaks, süüdi on asjaolu, et aina rohkem vilja ja maisi läheb tarvis etanooli sisaldavate ökokütuste tootmiseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele