Kuigi Venemaal on olemas ka kodumaine
autotööstus, ei jõudnud aasta auto valimistel juba traditsiooniliselt ükski Vene
toode parimate hulka.
2001. aastast korraldataval konkursil hääletas seekord novembrist märtsini 105000 inimest. Automüüjate ja meedia toel läbi viidud küsitlusele vastanud meestest 30 protsendil ja naistest pooltel oma autot ei olnudki, mis näitab huvi autoturu vastu sõltumata isikliku auto omamisest, kirjutas gazeta.ru.
Parimad selgitati 19 kategoorias, võistles 351 masinat. Parimaks linnaautoks (ühtlasi A-klassis) tunnistati Peugeot` pisisõiduk 107. Klass suuremate autode hulgas oli edukas soodsa hinnaga Opel Corsa Nissan Note ja Ford Fusioni ees. Väike-keskautosid võistles 53, võitis Mitsubishi Lancer X, edestades Mercedese C-klassi. Äriklassi parim oli teist aastat järjest Toyota Camry. Aasta kupee ja aasta premium-kupee kindlad võitjad olid Audi mudelid A5 ja R8. Kabriolettide ja rodsterite seas oli parim Mercedes-Benz SLK, premium-alamklassis 6. seeria BMW lahtine versioon. Esindusautodest edestas Maybach Mercedese S-klassi.
Parandatud läbivusega universaalide parim oli Volvo XC 70 Cross Country. Kolme maasturiklassi võitjad alates kergemast olid Nissan Qashqai, BMW X5 ja Range Rover Sport. Parim pikap oli Nissan Navara, minivan Ford S-Max ja üldse parim tarbesõiduk Volkswagen Caddy. Aasta uustulnuka auhinna sai uue disainiga Ford Mondeo. Hääletajaile meeleheaks jagatu hulgas oli tseremoonial peaauhind Volvo V 50.
Seotud lood
Kaheksandat korda toimunud Eesti Aasta Auto
konkursil valisid kakskümmend Eesti autoajakirjanikku kuue finaali jõudnud uue
mudeli seast võitja.
Autoajakirjanikud üle maailma valisid aasta
autoks 2008 uhiuue Mazda 2. Kokku kandideeris ihaldusväärsele tiitlile 39 autot.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.