Premium Motorsi juhi Jürgen Vesteri sõnul on neil leping sõlmitud seitsme erineva mudeli peale. Praegu on Eestis vaid üks mudel, milleks on keskmist mõõtu maastur.
Autol on erinevalt teistest Hiina markidest olemas ka Euroopa tüübikinnitus, millega saab autod ka kohe arvele. Eestis on praegu kaks sellist autot. "Üks on registris kui demoauto ja teine jääb salongi seisma," lisas Vester.
SCEO maastur on Eestis üldse esimene Hiina auto, mis on tüübikinnitusega arvele võetud. Mujal Euroopas ja loomulikult Venemaal on neid arvele võetud juba mõnda aega. Praegu salongis oleva auto hind algab 329 000 kroonist.
Eriti tuleb rõhuda sellele, et Hiina autode algvarustustase on väga kõrge, näiteks on juba nahksisu põhivarustuses.
Autot saab tellida ka gaasiseadmega, mis teeb temast kindlasti oma klassi ühe ökonoomsema sõiduki, neelates vaid seitse liitrit saja kilomeetri kohta. Jõuallikana kasutatakse Mitsubishi 2,4liitriseid viimase põlvkonna mootoreid.
Vesteri kinnitusel saab auto korraliku garantii ja väga hea liisingupakkumise.
Lähiajal on sama müüja poolt oodata ka teise Hiina margi Landwindi tulekut. Seda tugevalt ümberehitatud maasturi näol, mis paar aastat tagasi siinmail tugevat furoori tekitas. Aasta lõpupoole on oodata ka mahtuniversaali Fashioni lisandumist Euroopa tootevalikusse.
Aprilli teisel poolel avataval Tallinn Motorshow'l teeb oma esmaesitluse veel üks Hiina mark nimega Brilliance.
Autode Balti regiooni maaletooja Brilliance Motors OÜ tegevdirektori Jaanus Nieländeri sõnul on neil näitusel väljas kolm autot - BS6, BS4 ja BC3. Kohe hakatakse müüma mudelit BS6 ja aasta jooksul lisanduvad ehk teised kaks. Edasimüüjad on juba leitud ja margi vastu on Nieländeri sõnul huvi väga suur.
Hinnad selguvad samuti näitusel, kuid nende klass saab olema selline, et nad ei ole väga palju odavamad oma konkurentidest.
Konkurentideks peab Nieländer põhiliselt Korea tooteid. Esialgu on autod üksiktüübikinnitusega. Nieländer arvab, et kui Jaapani auto murdis end turule 20 aastaga, Korea autod 15 aastaga, siis Hiina autodel kulub selleks viis aastat.
KIAde maaletooja KIA Auto AS Balti regiooni turundusdirektori Kristel Kõrgmaa sõnul nad Hiina autodes endale erilist konkurentsi ei näe. Küll nõustus Kõrgmaa väitega, et Hiina autod tulevad niikuinii lõpuks tugevalt turule.
Sissesöömise aja suhtes arvas Kõrgmaa, et selleks kulub ikka aastaid, seda teadvat nemad oma kogemustest.
Seotud lood
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.