• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 08.04.08, 15:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome avas siseturu ka Eesti vedajatele

Soome-siseseid kaubavedusid võivad alates 1. maist pakkuda ka Euroopa Liidu uutest liikmesriikidest pärit veoautod, sh Eesti vedajad.
Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeerium otsustas möödunud nädala lõpus, et ei pikenda 1. maist Euroopa Liidu Kesk- ja Ida-Euroopa liikmesriikide ettevõtetele veoteenustele kehtestatud piiranguid.
1. maist võivad Soome siseturul veoteenuseid pakkuda ka Eesti, Läti, Leedu, Poola, Slovakkia, Tšehhi ja Ungari ettevõtted, mis ei ole Soomes registreeritud.
Kuna aga Euroopa Liidus on selliste nn kabotaažvedude tegemine lubatud vaid ajutiselt ja pikaajalisi veolepinguid sõlmida ei tohi, siis ei karda ministeerium, et turu avamisest tekiks suuremat teenusepakkujate sissevoolu.
Konkurentsi pärast on Soomes mures olnud ennekõike kohalikud veoettevõtjad, kelle sõnul on Euroopa Liidu uutes liikmesriikides veoteenused madalate palgakulude tõttu palju odavamad kui Soomes.
Praegu koostab Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeerium muudatuste mõju turule. Et konkurentsiolukorda mitte halvendada, kavatseb ministeerium kaaluda võimalust kehtestada ka sisevedudele sarnased reeglid kui välisvedudele.
Euroopa Liidus on praegu valmimas seaduseelnõu, millega kehtestatakse kõikidele liidu liikmesriikide kabotaažvedudele ühesugused reeglid. Selle kohaselt peaks tulevikus olema lubatud kolme veo korraldamine seitsme päeva jooksul alates välissõiduki riiki saabumisest.

Seotud lood

Uudised
  • 08.04.08, 16:04
Parts: Eesti toetab rahvusvahelise veoseturu korrastamist
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles eile Luxembourgis Euroopa Liidu ministrite transpordi-, telekommunikatsiooni ja energeetikanõukogus sõna võttes, et autoveo-ettevõtjatele peab olema tagatud aus konkurents kogu Euroopa Liidus.
Uudised
  • 08.04.08, 16:28
Kuldkepp: meie vedajad pole Soome pürginud
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni juht Toivo Kuldkepp ei usu, et Soome otsus avada riigisisene veoturg võiks massiliselt siinseid ettevõtteid põhjanaabrite juurde tegutsema viia.
Uudised
  • 08.04.08, 17:55
Ministeerium: Soome vedajad võivad hakata Eestisse tütarettevõtteid registreerima
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene arvab, et Soome veoturu avanemisega võivad Soome vedajad hakata Eestisse tütarettevõtteid registreerima.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele