Kütuste uurimisega tegeleva ettevõtte Eesti
Triboloogia Instituut OÜ kinnitusel on Eesti müüdavad mootorikütused pärast
käibemaksu ja aktsiisi mahaarvamist kallimad kui Soomes.
Ettevõtte juht Raul Ernes ütles ETV24-le, et Eestis müüdavate mootorikütuste baashinnad on Soomes pakutavate kütuste baashindadest umbes 40 sendi võrra kallimad.
Tema sõnul toob Eesti tarbijale täiendavat kulu ka kütuse ebapüsiv kvaliteet.
2006. aastal loodud Eesti Triboloogia Instituut OÜ tegeleb kütuste, määrdeainete, hõõrdumise, kulumise ja laagerduste uurimise ning nendes valdkondades koolituste pakkumisega.
Seotud lood
Kommentaariks uudisteportaalis
etv24.ee avaldatud uudisele ”Ettevõte: Eestis maksab kütus rohkem kui Soomes“
teatas Eesti Statoil, et Eesti Triboloogia Instituudi juhi Raul Ernese
arvutuskäik kütusehinnavõrdlusest Eestis ja Soomes lähtub ebatäpsetest
algandmetest.
Olerexi turundusjuht Antti Moppel
ütles, et kuna naftaturgudel arveldatakse dollaritega, mis on järjekindlalt oma
väärtust kaotanud, siis nafta müügist saadava raha ostujõu säilitamiseks
avaldavad naftatootjad survet hinnatõusu suunas.
Viimase aastaga on kütusehinnad jõudsalt
kasvanud. Praegu tõmbavad ettevõtted oma kulutusi koomale, kuid on võimalik, et
varsti langeb see koorem klientide õlgadele, kirjutab venekeelne portaal dv.ee.
Biokütuseid peetakse üldiselt kõige
paljulubavamaks taastuvaks energiaallikaks. Kui aga biokütuste tootmisel ei
rakendada kindlaid põhimõtteid ja standardeid, võib juhtuda, et elustiku
mitmekesisuse ja keskkonna kaitsmise asemel tehakse biokütuste kasvatamisega
hoopis kahju.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.