Olerexi turundusjuht Antti Moppel
ütles, et kuna naftaturgudel arveldatakse dollaritega, mis on järjekindlalt oma
väärtust kaotanud, siis nafta müügist saadava raha ostujõu säilitamiseks
avaldavad naftatootjad survet hinnatõusu suunas.
Muuhulgas ei kiirusta OPEC tootmismahte suurendama, viidates toornafta piisavale hulgale maailmaturul.
Moppeli hinnangul on ka teine aspekt. USD kursi langedes on finantsinvestorid hakanud aktiivselt oma portfelle ümber paigutama valuutaturgudelt toorainete tulevikutehingutesse, mis omakorda on toorainebörsid kasvule viinud. Nafta nõudlust ja pakkumist arvestades ei ole tänased hinnad õigustatud ja USD kursi stabiliseerudes, mis omakorda sõltub riigi majanduse olukorrast, võiks loota nafta ja naftatoodete hindade kasvu peatumist.
"Eurotsoonis teiselt poolt aga aitab USD madalseis euro suhtes järsku hinnatõusu pehmendada. Ja ometigi, piisavalt üldistades võib öelda, et turuparadoksina on kütuse muutnud kallimaks dollari odavnemine," ütles Moppel.
Seotud lood
Hansa Investeerimisfondide juhatuse esimees
Robert Kitt avaldas arvamust, et dollari odavnemine ei muuda kütust odavamaks,
kuna kütusefirmad on valuutariski hajutanud.
Möödunud nädala lõpul alla 10 krooni
langenud dollar venitab USAst ostvate ettevõtete suunurgad kõrvuni.
Neste tõstis diislikütuse hinda 17,3
kroonilt 18,1 kroonini.
Kütuste uurimisega tegeleva ettevõtte Eesti
Triboloogia Instituut OÜ kinnitusel on Eesti müüdavad mootorikütused pärast
käibemaksu ja aktsiisi mahaarvamist kallimad kui Soomes.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.