USA automüüjatel ei ole võimalik just kuigi
palju halvemasse olukorda sattuda. Viimastel nädalatel on uute autode müük
lihtsalt pidurdunud.
Sektori nõrgast seisust kõneleb ilmekalt fakt, et General Motorsi aktsia hind on ajas kõvasti tagasi rännanud, langedes 1982. aasta tasemele. Ainuüksi käesoleva aasta tipptasemest on langus olnud üle 60%, kirjutas kauppalehti.fi.
Kui müüginumbrid paremuse poole ei lähe, jääb aasta 2008 ala tegijatele meelde kui üks ajaloo raskemaid. Kui veel aasta alguses usuti, et sel aastal müüakse kokku 16,1 miljonit autot, siis praeguse tempoga jätkates jääb number 14,5 miljonile.
Veel 2000. aastal, mil müüdi rekordilised 17,5 miljonit autot, arvati, et lähiaastail suudetakse lüüa ka 20 miljoni sõiduki piir.
Viimati oli automüük USAs nii nigel 1990ndate alguses. Kümneprotsendine langus automüügiturul on USA jaoks väga erandlik nähtus. Kogu sektor moodustab riigi SKPst umbes 4% ja selles on tööl 2,5 miljonit inimest.
Aprillis langes Chrysleri müük aastatagusega võrreldes 29%, General Motorsi müük 23% ja Fordil 19%. Analüütikute sõnul on raske meenutada, millal kolmel suurel Detroidi autotööstusel viimati nii halvasti läks. Mais oodatakse sama kurbasid numbreid, kuna tarbijate kindlustunne on langenud. Majanduse paranemisse uskus viimati nii vähe inimesi 1973. aastal naftakriisi ajal.
Samas on USAs varasemast rohkem ostetud jalgrattaid. Analüütikute hinnangul asendavad inimesed müüdud autod välja rataste vastu. Samuti on kasvujoones läinud motorollerite müük, kuna bensiin erakordsel kallis.
Seotud lood
Audisid müüva Reval Auto turundusjuht Rivo
Saarna ei soovinud küll Silberauto majandustulemusi kommenteerima, kuid märkis,
et neil kasvasid hästi nii käive kui ka kasum.
BMWsid müüva United Motorsi juht Toomas
Pärna ei leia, et Silberauto majandustulemustes oleks midagi üllatavat.
Aasia börsid langesid kuue nädala
madalamale tasemele, kõik regiooni indeksi 10 tööstusharu kukkusid.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.