Rekordilised naftahinnad ennustavad äsja
kasumlikuks muutunud lennundustööstusele
taas ülemaailmselt kahjumit, viimase kuue kuuga on 24 lennufirmat
pankrotti läinud.
Rekordilised kütusekulud ennustavad, et ülemaailmne lennutööstus pöördub sel aastal tagasi kahjumisse, just aasta pärast seda, kui vedajad jõudsid esimest korda pärast 2000. aastat kollektiivsesse netokasumisse, kirjutas ft.com.
Rahvusvahelise Lennutranspordi Ühenduse IATA direktor Giovanni Bisignani ütles, et nafta rekordiline hind üle 130 dollari on neid suunanud kaardistamata territooriumile. See lisandub nõrgenevale ülemaailmsele majandusele, mis ongi järgmine torm.
Iga lisanduv naftadollar tähendab vedajatele 1,6 miljardi dollari suurust kulude kasvu. Bisignani lisas, et 24 lennufirmat on viimase kuue kuu jooksul pankrotti läinud ning sektorit ootab aasta pärast 99 miljardi dollariline kütusekulu tõus.
Seotud lood
Hiljuti 130 dollari piiri ületanud nafta
hind ületas täna esmakordselt ka 135 dollari taseme.
Euroopa Parlament on alustanud arutelusid
seaduse üle, millega peaksid kõik Euroopa lennukompaniid oma lendudele panema
videokaamerad ja mikrofonid.
Finantsturge analüüsiva Rootsi firma
Tendens analüütik Ingemar Carlsson usub, et nafta hind jõuab peagi tippu ning
langeb sealt siis vähemalt 20%.
Iiri odavlennukompanii Ryanair teatas täna
oma majandusaasta tulemustest, kütusehindade taustal on ettevõttel plaanis
lennupiletite hindu tõsta.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.