• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 09.06.08, 13:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Best Western: karmis hotelliäris päästab tuntud nimi

Best Western hotellide Soome, Baltimaade ning Poola regiooni tegevjuht soomlanna Saija Niemistö rääkis, et Tallinna hotelliäris on konkurents väga tugev ning majanduslanguse taustal vajavad siinsed hotellid vastupidamiseks tuntud nime.
„Eesti turgu on valitsenud paar aastat suurepärased majandusnäitajad, majanduskasv on olnud väga hea. Seetõttu ei vajanud siine turg ühtegi suurt ketti,“ rääkis ta.
„Samuti oli paar aastat tagasi Eesti turismituru õitseng selline, mida soomlased võisid ainult kadestada,“ lisas Niemistö. Langevas turu situatsioonis aga vajavad tema sõnul Eesti hotellid tuntud brändi, et tihenevas konkurentsis vastu pidada.
Regiooni tegevjuht ütles, et ta ei näe riski brändi laiendada majanduslanguses. „Üldised prognoosid näitavad, et turism siiski kasvab veel,“ lisas Niemistö.
Soomlane tunnistas Eestis eriti kolme kuni nelja tärni hotellide puudust. „Neid on vähe, kuid peab olema kõike ja kõigi jaoks.“ Ta märkis, et Tallinna turg pole valmis viie tärni hotelliks, kuna seda hinda ei olda veel valmis maksma.
Niemistö jätkas, et Tallinnas rohkem hotelle ei vajata, siin avati eelmise aasta jooksul tuhat uut hotelliruumi. „Paar aastat võtab stabiliseerumine aega,“ lisas ta.
„Teiste turgude kogemusele tuginedes tean, et kui turg on languses, siis vajatakse tuntud nime. Me ei ehita hotelle, vaid pakume brändi, müüki, turundust, ühendamist call center'isse ning broneeringusüsteemi. Hotell säilitab ka kohaliku juhtimise,“ selgitas ta.
Liitumistingimustest rääkis ta, et selle hulka kuuluvad esialgne liitumistasu ning turunduse tasu, mida makstakse sõltuvalt hotellitubade arvust. Väike protsent võetakse ka broneeringute tasust. Hotelliketiga liitumine tähendab vähemalt kaheaastast seotust.
Liitumine võib nõuda mõningaid lisainvesteeringuid. „See võib tähendada föönide, prügikastide, peeglite, elektripistikute jms soetamist,“ lisas ta.
Eestis plaanib regiooni juht lisaks ainsale hotellile Pärnus kahe aastaga Best Westerni logo alla saada seitse hotelli. Selle aasta sügiseks või aasta lõpuks loodab Niemistö kahe hotelliga koostööd alustada.
Eestis positiivsete turismisektori arengutena nimetas ta lennujaama laienemist ning teede parandamist. Eesti ja Baltimaade turismisektori tulevikust rääkides ütles regiooni tegevjuht, et siine turg normaliseerub. „Turg saab küpseks ehk täiskasvanuks,“ lisas ta.
Niemistö rõhutas, et Eesti turismiäri ei saa enam madalatele hindadele loota, kuna hinnad on jõudnud praktiliselt Helsingi tasemele. „Eestlased peavad leidma oma turismitoote, mida müüa,“ õpetas ta. Tema soovitusel peaksime kontsentreeruma ja investeerima konverentsiteenusele.
Ta tõi Läti näite ning ütles, et nemad on saanud sellega hästi hakkama. „Riias toimus NATO tippkohtumine, mis oli suurepärane töö,“ lisas Niemistö.

Seotud lood

Uudised
  • 09.06.08, 15:55
Järviste: Radissoni bränd ei anna meile midagi
Tartu Kantri hotelli haldava ASi Räni Hotell juhatuse liige Jüri Järviste ütles, et suurema ja mõjukama hotelliketiga liitumine on teretulnud, kuid kõik sõltub hinnast ja sihtgrupist.
Uudised
  • 09.06.08, 14:05
Veldemaa: sõltumatus kaalub tuntud nime üles
ASi Veldemaa Tähetorni hotelli tegevjuht Jüri Veldemaa ütles, et senini on hotell ennast kenasti ära majandanud, kui aga näeks konkreetseid numbreid, siis ehk mõtleks tuntud nimega liitumisele.
Uudised
  • 09.06.08, 13:34
Jüri Uppin: tuntud kaubamärk nõuab röövellikku hinda
Susi hotelli tegevjuht Jüri Uppin ütles, et pakkumisi tegutseda tuntud hotelliketi nime all on tehtud korduvalt, kuid selline tegutsemine mõjub orjastavalt ning lisatasud omanikule on röövellikud.
Uudised
  • 10.06.08, 13:25
Kasin tulu on hotelliäris frantsiisilepingud katkestanud
Konsultatsioonifirma OÜ Eesti Hotellikool juhatuse esimees Toomas Undusk rääkis, et frantsiisilepinguid on Eestis varemgi sõlmitud, kuid katkestatud.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele