Daimler on valinud A ja B klassi
Mercedes-Benzide tootmiseks ühe Lõuna-Ungari linnakese nimega Kecskemet. Just
sinna rajab luksusautosid tootev ettevõte 800 miljonit eurot (12,5
miljardit krooni) maksva tehase.
Kolmapäeval ilmsiks tulnud otsus tuli Saksa ettevõttele üllatusena, kuna viimane oli lootnud rajada oma esimese Ida- ja Kesk-Euroopa tehase Rumeeniasse või Poola, vahendas FT.
Ungarit, kus tööjõud maksab rohkem ja maksud on suuremad, ei olnud ettevõte isegi mitte tõsiselt kaalunud. Ametlikel andmetel on Ungari ametnike ja Daimleri vahelised läbirääkimised kestnud juba ligi aasta.
Janos Koka, kes oli majandusminister ajal mil Daimler alustas Ungariga läbirääkimisi ütles toona, et Ungari võitis oma asukoha pärast. „Potentsiaalne tehase koht asub suure teedevõrgu ääres,“ sõnas minister toona. Samuti mängis olulist rolli tööjõu ressursid.
Töid tehase kallal alustatakse tuleval aastal. Valmis tehasesse asub tööle esialgsete andmete järgi 2500 inimest. Alates 2011. aastast, mil tehas alustab tööd, veereb tootmisliinilt esimesed 100 000 uut sõidukit.
Ungari peaministri Ferenc Gyurcsany sõnul on Daimleri investeering seni riigi ajaloo suurim.
Seotud lood
Saksa luksusautode poolest tuntud Daimler
on märgatavalt turuväärtust kaotanud, mistõttu spekuleerivad autoanalüütikud
ettevõtte müügist.
Saksa autotootjad BMW AG ja Daimler AG
Mercedes- Benzi divisjon peavad läbirääkimisi autoosade arendamise, tootmise ja
sisseostmise alase koostöö osas.
United Motorsi uus keskus paar kilomeetrit
pealinnast väljas on Peetri keskuse juhi Ants Kanteri sõnul põhjendatud, kuna
BMW klient ei sõida trolliga.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.