Saksa luksusautode poolest tuntud Daimler
on märgatavalt turuväärtust kaotanud, mistõttu spekuleerivad autoanalüütikud
ettevõtte müügist.
Võimalike ostjatena on välja pakutud vene miljardärid, kirjutas kauppalehti.fi.
Lehele olukorda kommenteerinud analüütikute sõnul on konkurentide ostusoove vähendanud kogu autotööstust laastav kütuse hinnatõus ja järjest karmimad keskkonnanõuded.
Vene miljardärid võivad asjatundjate hinnangul aga käituda ettearvamatult. Nende kasuks ostu-müügi protsessis võiks rääkida see, et Mercedese ülikallid mudelid on maailma rikkaimate hulka kuuluvate oligarhide seas väga populaarsed.
Spekulatsioonide kohaselt kujutaks kogu Saksa autokontsern mis tahes vene ärigigandi portfellis endast kõigi ihaldatud kalliskivi.
Võimalikeks ostjateks peetakse veel Araabiamaade ja Hiina investoreid. Nende tegevust tahetakse aga Saksamaal poliitiliselt piirata.
Igal juhul oleks Daimler lihtne saak mis tahes suurinvestorile, sest kontsernil puudub kaitsev suuromanik. Maailma ühe väärtuslikuma automargi võib uus omanik endale saada umbes 37 miljardi euro ehk 580 miljardi krooni eest.
Daimleri poolaastatulemused valmistasid suure pettumuse. Sellele järgnenud kasumihoiatus kukutas Mercedes-Benzi tootja aktsiat kümne protsendi võrra.
Seotud lood
Mais müüsid peaaegu kõik tarbesõidukite
müüjad autosid vähem, kui eelmisel kuul ja mullu samal ajal. Eriti drastiline
erinevus ilmneb, kui võrrelda eelmise aasta maikuu tarbesõidukite müüki. Siis
läks kaubaks 690 autot, nüüd vaid 364 erinevat veokit.
Autotootja Daimler eitas
ajakirjanduses ilmunud väidet, nagu plaaniks ta töökohti
vähendada ning aktsia hinda tõsta veoautode tootmise
eraldamisega.
Mercedes teatas, et läheb 2015. aastaks oma
luksusautode tootmisel täielikult üle alternatiivsete kütustega töötavatele
mudelitele.
Daimler on valinud A ja B klassi
Mercedes-Benzide tootmiseks ühe Lõuna-Ungari linnakese nimega Kecskemet. Just
sinna rajab luksusautosid tootev ettevõte 800 miljonit eurot (12,5
miljardit krooni) maksva tehase.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.